מתכונים מרעננים לימים לוהטים

אני בן אדם של חורף. החל ממאי אני נכנסת לכוננות ספיגה ומחכה לחלוף השרב הגדול ואף על פי מאז בואם של האנשים המיניאטורים לחיי התפתחה בי חיבה מסוימת לעונה הלוהטת. זאת האמת המרה , לגדל ילדים בקיץ זה יותר קל. הביגוד יותר קל ותופס פחות מקום על חבל הכביסה.הכל חופשי ומשוחרר, קל יותר לצאת מהמיטה המכרבלת בבוקר ואפשר לצאת החוצה (ולנזול ) לגינה ,לים, לבריכה, לפארק. אפילו לחיידקים חם והם פחות באים להשתכן במעוננו. מאידך יש הרבה ימי חופשה שבהם צריך להאכיל את הטף ולהלן הדיסוננס, המטבח בימים אלו ממש, נראה לי כפינה הכי פחות אטרקטיבית בבית, אני שבימים כתיקונם מוצאת תרפיה ברקיחת מתכונים לא מצליחה לגייס את הכוחות המעטים שלא התאדו להם יחד עם אגלי הזיעה לצורך הכנת חביתה.ובכל זאת מכיוון שאנחנו מבלים לא מעט זמן בבית תחת אשליית אקלים ממוזג סתווי משהו (ותודה לאל על חברים טובים שבאים להנעים את זמננו) אני מוצאת את עצמי מבשלת אוכל קליל, קיצי שלא חייב להיות מוגש לוהט ויכול להסתפק בטמפרטורת הגשה קרה עד בינונית. נתחיל בהברקה הקיצית האחרונה שלנו, כמה פשוט ככה טעים ומדובר במשקה היוגורט הטורקי, בכל מקרה זה שהטורקים לקחו עליו את הקרדיט אבל מקובל ברחבי אזור הבלקן כולו. שם המשקה הוא איירן והוא ההצלחה השבועית שלנו אצל הגדולים והקטנים כל הסיפור הוא יוגורט מדולל במים עם טיפל'ה מלח שמשתלב בצורה מושלמת עם מאפים מכל הסוגים והמינים, אני הגשתי אותו בבראנץ לצד קיש תרד וזהו שילוב מנצח בעיניי אבל אם תקפצו לשדרות ירושלים ביפו שהיו בעברם מעצמה בולגרית תוכלו לקבל כמעט בכל בורקסייה בורקס קומפלט עם משקה איירן בצד וזה עונג אמיתי ששווה כל גרם שומן צמחי.

מתכון למשקה איירין

2 כוסות יוגורט לפי טעמכם האישי
1.5 כוס מים / מי סודה (אפשר גם יותר לפי איך שאתם אוהבים את מידת הסמיכות /דלילות )
1/4 כפית מלח
לערבב היטב בבלנדר עד לקבלת משקה מוקצף וקליל
להגיש עם קוביות קרח ועלי נענע
זה מרווה שאין דברים כאלה וטעים טעים.

מתכון קיצי מוצלח לא פחות שגם קיבל חמישה כוכבים ממבקר המישלן שאני מטפחת הוא מתכון לגבינה תוצרת בית. אני  בחרתי לעשות גבינת שמנת שיצאה מוצקה וטעימה אפשר גם לבחור לעשות גבינות פחות שמנות תלוי איזה בסיס בחרתם לגבינה (אשל, יוגורט, שמנת חמוצה ) קצת לא נעים לי לקרוא לפרסומים הללו מתכונים מדובר יותר בטיפים מטבחיים שאפשר להרכיב מהם ארוחות קלילות שהולמות את התופת של אוגוסט.

גבינה תוצרת בית

4 גביעים שמנת /יוגורט /אשל
להרתיח סיר רחב עם מים על הגז כשהמים מגיעים לרתיחה להכניס את גביעי השמנת סגורים לתוך סיר/ כלי חסין אש שיושב בנוחות בסיר הרחב ולבשל את גביעי  השמנת (עם השמנת בפנים כמובן :)) כ-  10 דקות ולהסיר מהאש.
לשפוך את תכולת הגביעים לתוך מסננת מרופדת בבד חיתול / גאזה ולהניח להגיר נוזלים, לאחר כשעה – שעתיים כשחלק מהנוזלים כבר ניגרו  ניתן לתבל במה שאוהבים (מלח, פלפל, סומק,פפריקה מתוקה , בצל ירוק, שמיר ושום )
לצרור ולתלות על הכיור למשך הלילה. בבוקר אני סחטתי מספר פעמים בתנועות סיבוביות את הצרור והנחתי אותו סגור בתוך המסננת להמשך ייבוש מנוזלים
התהליך כולו ארך כ – 13 שעות שבסופם נוצרה גבינה רכה אך די מוצקה וטעימה להפליא
שבוע שלם היא שורדת במקרר והפיינשמעקר שלי מוכן לאכול אותה בוקר , צהריים ערב. ארוחת הבוקר שלו לפני היציאה לקייטנה כוללת סנדוויץ משני קרקים מרוחים בשכבת גבינה ביתית עבה בינהם וירקות חתוכים בצד. אם הוא רעב עושים עוד סנדוויץ קרקר וזאת בהחלט אופציה בריאה וטעימה לארוחת ערב קלילה של קיץ. אצלנו אוכלים קרקרים מחיטה מלאה או איזה גלגול אחר של זרעונים וחיטה מלאה.
ומתכון אחרון חביב, מתכון שעל פניו הוא לגמרי "פושטי" – במאמר ביניים אומר שהמילה "פושט" על נגזרותיה השונות היא כיום המילה בהא הידיעה המובילה אצלנו בבית איכשהו זה ה"בונטון" האחרון בגן החובה להגיד על כל מה שבהוא לא "וואו" שהוא "פושטי" על כן הנגע הזה זלג לאוצר המילים היומיומי שלנו ואנו עושים בו שימוש נרחב. מדובר בפשטידת שבבסיסה קוטג' וזיתים.הבייבי כלום – פוד שלנו חובב זיתים ואם בטעות הוצאנו בתחילת ארוחה את הזיתים מהמחבוא לשולחן,ארוחת הערב שלו תהיה מורכבת אך ורק מזיתים. איפשהו ממאגרי הזיכרון המצטמק שלי שליתי את הפשטידה הזאת והחלטתי לבצע ולנפנף בקלף הזיתים המנצח. מה שמדהים זה שהלך לי! הוא ממש אהב את הפשטידה ואכל אותה בתאבון ובשמחה. מה שעוד יותר מדהים זה שהצלחתי להחניק את תרועות האושר שלי, אני מוצאת כזה סיפוק בלמצוא מאכלים שהוא אוהב.

פשטידת זיתים וקוטג'  – יש לה מיליון מתכונים ברשת אני מצרפת את זה שעשיתי כולל השינויים בהתאם למצאי המקרר הביתי.

החומרים:
3/4 קופסת זיתים חתוכים לטבעות (אני מערבבת ירוקים עם שחורים)
3/4 כוס קמח
2 בצלים
מעט שמן לטיגון הבצלים
2 ביצים
1 קוטג`
150 גרם שמנת חמוצה
250 גרם גבינה לבנה 5%
חופן גבינה צהובה מגוררת
אופן ההכנה:
לחתוך את הבצלים לטבעות ולטגן במעט שמן. לערבב בקערה את יתר החומרים ולהוסיף גם את הבצלים המטוגנים. לצקת את הכל לתבנית משומנת (גודל 24) ולפזר מעל את הגבינה הצהובה המגוררת. לאפות בחום של 200 מעלות למשך 45 דקות או עד שהפשטידה משחימה.
הערות שלי
אני הורדתי את הבצלים מרשימת המצרכים ל היה בא לי לא לקצוץ ולא לטגן אז ויתרתי וכך הפשטידה הפכה להיות ערבב ושכח…
קמח כמובן תופח
שמנת חמוצה גביע שלם – 200 מיל'
לא היתה לי גבינה לבנה אז שמתי את גבינת שמנת תוצרת בית 100 גרם ועוד 100 גרם גבינה צפתית קשה מגוררת + רבע כוס חלב
השפרצתי על התבנית תרסיס שמן קנולה וזריתי מעט פירורי לחם.

טיפים אחרונים

  • אנחנו מייבשים חסה במייבש חסה והיא נשמרת מעולה לכמה ימים במקרר ככה שתמיד יש סלט בהשג יד ולא צריך לטרוח כל פעם מחדש
  • רוטב לסלט האגדי של ג'ימי בכמות כפולה גם תמיד מוכן במקרר (עשר כפות שמן , ארבע כפות מיץ לימון אמיתי, כפית וחצי מלח, כפית פלפל שחור גרוס טרי או כפית וצי אם זאת אבקה מוכנה מראש )
  • גבינה צהובה מגורדת בפריזר במצב הכן פשוט לקנות ולגרר לחלק לשקיות ואז יש תמיד בשלוף
  • העגבניות עכשיו מלאות טעם אבל נהיות רכות בצ'יק צק זה הזמן לעשות סדר במקרר להכין רוטב עגבניות מכל העגבניות הרכות הללו לגרר עגבניות לבשל על אש קטנה עם כף או שתיים שן זית , תבלינים יבשים לפי הטעם וטיפל'ה סוכר אם צריך להקפיא ולשלוף בעת הצורך וכך יש בסיס לפסטות, קציצות ולשקשוקה בשניה וחצי.
כל זאת לכבוד סוף השבוע שבפתח בו אפשר לגרד קצת זמן להכין את המקרר והמקפיא לשבוע הבא וככה מנצלים מינימום זמן במטבח לצורך בסיס למקסימום ארוחות במשך השבוע.
