הכל אני יכול בחופש הגדול אבל הכי כיף לשבת בנחת בבית

אני מהזן שככל שיש יותר אנשים בחוץ ככה אני משתדלת להשאר יותר זמן בפנים. כמה הולם השימוש במילה בפנים .. אבל אצלנו זה לגמרי כלא מרצון. משתדלים לשמור על פרופיל נמוך ולמצוא לעצמנו עיסוקים בתוך הבית עם גיחות לים,לבריכה, לגינה לכל המקומות שאין בהם מפגש פרונטלי עם ההמון הסוער. אמנם מתוכננות אי אלו גיחות החוצה אל ליבה הבועט של החופשה הגדולה בעיקר כי המצפון לא מפסיק לזקוף את ראשו המכוער וקולו הצייצני  וגורם לי לפרוץ את הגבולות המסומנים. בנתיים יש משהו מאד נעים בקצב של החופש. פתאום לא בוער לי כלום לא צריך להספיק לחוג,לא צריך למהר לארוחת הערב או לחזור מהר מהגינה. לחיים נכנס מקצב חדש רגוע ,זמן הודו שכזה. במשך כל השנה   אחר הצהריים שלנו היה מובנה,כמו תרגיל מתמטי שיודעים איך הוא מתחיל ומה התשובה בסופו,יש אפשרות למעוף קטנטן בדרך הפתרון  אבל לא יותר מזה,הגבולות נמצאים וכל תזוזה תתקל במבוי סתום. החופש מביא לקריסת התבניות ,פירוקן, הבלגן זולג אל החיים ופתאום נוצרת דינמיקה אחרת, רכה, יותר מכילה ונכונה להתכופף. האנשים הקטנים של הבית לוקחים את המרחב החדש הזה שנגלה להם, מאמצים אותו , צומחים ממנו דווקא מתוך צמצום המרחב הפיזי לכאורה, הם נמצאים שעות רבות בבית ואני יכולה צפות בהם נטולי מסכות, הם לא צריכים להרשים אף אחד, להתחרות באף ילד, נמצאים להם במרחב הבטוח, בתוך החלל מוקף בחפצים שלהם, בערש הילדות שלהם , מקום שמחבק אותם אליו ונותן להם את זהותם. זאת תמצית החופש בעיני, היכולת להרפות , לנח קצת מהמרדף אחרי פעילות ,חופש כזה שבו מותר לראות קצת יותר טלויזיה ,לקרוא ספרים מכורבלים בנחת,סתם לבהות ולא לעשות כלום ,להשתלב בעשייה הביתית שתמיד נחבאת מעיניהם ונעשית אחרי שהם כבר ישנים בנחת. הם עוזרים לי למיין כביסה ולהכניס למכונה ,לבשל במטבח ולסדר את הצעצועים וכל מעשה קטן כזה מגביר להם את החיבור למתחם הביתי כאילו סוף סוף התמונה התחברה להם והם צופים בכל הבית כמכלול כשלם. מה בעצם אני רוצה לומר? שהשנה החופשה הגדולה, "אימת ההורים"  עוברת לי במהירות שיא וזה לא תמיד כך. לא יודעת לשים את האצבע על למה השנה אני ממש נהנת מכל רגע שאני איתם בחופש (גילוי נאות אני עוד לא בחופש ממש רק אחה"צ וימי שישי אבל שעת הלינה זזה צפונה ויש לנו הרבה שעות ערות יחדיו ) אני חושבת שפתאום פער הגילאים הצטמצם,הקטן כבר לא כל כך קטן והבכור עשה "קפיצת גדילה" ולפתע הפער בינהם התכווץ והאינטרקציה בינהם משעשעת. הקיץ הזה, הוא הראשון אני חושבת מאז בואו של יותם שהגענו למעין הרמוניה משפחתית. הקלפים הסתדרו במקומם. אני זוכרת שעיקר החששות שלי סביב לידתו של יותם היו סביב סוגית המקום שלו ושלנו במעגל המשפחתי. הרגשתי שכל אחד מאיתנו היה כבר כל כך בטוח במקום שלו ,בנפח שהוא זקוק לו בתא, בתובנות שמניעות אותו ופחדתי שיגיע מישהו חדש שימוטט את מגדל הקלפים הזה. ויותם הגיע,ואנחנו המשכנו במחול המקומות שלנו סביבו הוא עיגול במרכז המעגל ואנחנו מקיפים אותו ועם הזמן הגבולות בין העיגול הפנימי למעגל החיצוני הטשטשו ויותם תפס לעצמו את המקום שלו בעוד שכל אחד מאיתנו השיל שכבה אחת וניכס לעצמו אחרת ובקיץ הזה אני מרגישה שהמעגל הפך אחד והוא פועל בקצב איתן.
במהלך השעות הארוכות בהם אנחנו "מתמזגנים" בבית , אני מוצאת את עצמי מחפשת
גיוונים לארוחת הערב כי בשבילי להגיש חביתה ,גבינה וסלט
יותר מיום אחד בשבוע יכול להיות סיבה מצוינת לביצוע חרקירי.
הנה מקבץ של ארוחות ערב זריזות (יחסית) 
ואם לא זריזות אז קלות, טעימות ומהנות. הברומטר שלי לעולם יהיה הכלום פוד אם אני מצליחה לעבור את מחסום הלע שלו זה מתכון ראוי להפצה. אני ממש משתדלת לפרסם את הכמויות המדויקות זה לא פשוט לי כי אני מבשלת לפי העין. בבצקים אני מקפידה על דיוק בעת העשייה אז יותר קל. בכל מקרה לא מדובר על תורה מסיני, כמויות זה בעיקר כמות של רוטב ומידת התיבלון. שני הדברים הללו פתירים בקלילות. אם אין מספיק רוטב עושים עוד קצת ואם לא מתובלן מספיק מתגברים (אם יותר מדי מתובלן מדללים בלימון או טיפל'ה מים).

פיתות סאג' על הגז

מה צריך :
2 כוסות קמח
1 כפית מלח (לאוהבי מלוח ניתן להוסיף עוד רבע כפית )
2 כפיות סוכר חום
1כפית שמרים
2 כפיות שמן זית
3/4 כוס מי ברז חמימים
אופן ההכנה:
במיקסר (אפשר ידני דורש לישה הגונה) מאחדים את כל החומרים בוו לישה בערך כ – 7 דקות. אני שמה קודם כל את הקמח ואחר כך את המלח ומערבבת רק אחרי שהמלח מעורבב היטב בקמח אני מוסיפה את השמרים.
יוצא בצק מעט דביק אבל לא להוסיף עוד קמח, לקמח את הידים במעט קמח ולגלגל בהם את הבצק. לעטוף בניילון נצמד את הקערה עם הבצק ולהתפיח. אני התפחתי מחוץ לחלון במזג אויר כזה שעה היתה די והותר. לאחר כשעה קרצתי עיגולים מהבצק עם ידיים משומנות בשמן זית. שמתי מעט שמן זית על הידיים וליטפתי כל כדור מכל הצדדים.
הנחתי לרבע שעה בצד. לאחר כרבע שעה קימחתי במעט קמח משטח ומערוך ופתחתי כל בצק ליריעה דקה. בנתיים הלהטתי על הגז מחבת מברזל יצוק ללא שמן. כשהמחבת חמה ניתן להניח עליה יריעת בצק מרודדת אחרי דקה – שתיים להפוך לעוד שתי דקות בערך, לא לעזוב את הפיתות בדד על הגז הם מוכנות צ'יק צ'ק ,מתקבל בצק חרוך בחלקו כאילו יצא מהמדורה. כך להמשיך עם כל עיגולי הבצק שקרצתם מכמות הקמח הזאת יצאו לי כ- שמונה עיגולי בצק.
שדרוגים: ניתן בעת הרידוד להוסיף תבלינים וגבינה מגוררת לבצק ואז התבלינים נטמעים בתוך הבצק ומוסיפים המון טעם לפיתה.

קוביות חזה עוף תאילנדיות

מה צריך:
150 גרם חזה עוף*
3 כפות סויה
2 כפות טריאקי
2 כפות צ'ילי מתוק
שן שום קצוצה
פטרוזיליה קצוצה
ג'ינג'ר באבקה
*אני מעריכה שזה המשקל היה לי שניצל וחצי במקפיא הוצאתי ואחרי הפשרה ממש קלילה חתכתי לקוביות.
אופן ההכנה:
בקערה מניחים קוביות קטנות חתוכות מחזות העוף. מוסיפים את כל המרכיבים ומערבבים היטב. משרים את קוביות העוף לפחות כחצי שעה לפני ההקפצה במחבת. אני הקפצתי את הקוביות במחבת טפלון יחד עם רוטב. דקה וחצי על אש גבוהה,לצמצם את הנוזלים (הם מצטמצמים די במהירות בגלל הסוכר הרב מהצ'ילי והטריאקי) ואחר כך לערבב מדי פעם ולהשאיר ממש דקות בודדות (בערך ארבע דקות ) עד שקוביות החזה מצופות היטב ברוטב המתוק -חריף ומוכנות לאכילה.
איך אוכלים ?
הולך מעולה על מצע אורז לבן, ניתן להוסיף גם לנודלס אבל אורז נראה לי יקבל באהבה יתרה את הרוטב
אני הגשתי את המנה בארוחת ערב – לקחתי פיתה סאג' ,מרחתי עליה סלט חצילים ועל זה הנחתי קוביות חזה עוף ואת כל הכבודה הזאת גילגלתי ללאפה קטנה ומתוקה – מומלץ בחום.

שניצל תפוחי אדמה:

אצלנו תפוח אדמה זאת הפחמימה המועדפת (שלא לומר היחידה שאיתי מסכים לאכול) ועל כן אני מנסה ליצור ממנה מגוון רחב ככל האפשר של מנות. ידעתי שלמכור מאכל בשם "שניצל תפוחי אדמה" זאת עסקה סגורהאבל מכוון שזה היה ביצוע ראשוני עשיתי משני תפוחי אדמה בלבד. הכמויות ממש לא מדויקות אבל במתכון הזה באמת מדובר לפי העין או כמו שאומרים את זה אחרת "כמה שתופס" אני ממש אשתדל לדייק בכמויות אבל מראש אני יודעת שזאת מלחמה אבודה ולכן  אגדיר את המנה הזאת כרעיון ולא כמתכון :).

מה צריך:

2 תפו"א חתוכים ,מבושלים ומיובשים – אני ריככתי במיקרו כחמש דקות בתוך קערה עם מים – מגוררים
1/2 שמנת לבישול 10 אחוז
גבינה לבנה – אני שמתי גבינת שמנת תוצרת בית משהו כמו 3 כפות גדושות
גבינה קשה מגוררת איזה שרוצים לטעם יותר דומיננטי מומלצת פרזמ'ן או פיקורינו
50 גרם בולגרית
כל גבינה שיש ורוצים להוסיף
2 כפות קמח תופח
מל"פ ומעט פפריקה מתוקה (אם משתמשים בגבינה מלוחה להזהר עם המלח)
אופן ההכנה:
מאחדים היטב את כל המרכיבים, מניחים על השיש למנוחה של כמה דקות וקורצים קציצות. קערה עם ביצה ולצידה קערה עם פרורי לחם (החביבים עלי פירורית הזהב אבל אני חושבת שפנקו ילך  מעולה עם  המתכון הזה ). טובלים לציפוי בודד או כפול (כפול ביצה ואחר כך פירורים ושוב ביצה ושוב פירורים). כאשר הקציצות מוכנות ומצופות, מטגנים במחבת – שלוש כפות שמן במחבת טפלון עשה את העבודה מעולה (מחכה לראש השנה להתחדש במחבת קרמית).
ועל אף כל מה שכתבתי לעיל יש חסרון לחופש הזה רוב שעות העירות שלי מוקדשות
לגמדי הבית על כן עד שאני מגיעה לכתוב פוסט חולפים לא מעט ימים.
לפחות אני יוצרת במטבח אם לא כותבת.
