קדרת פול ועוף

התחלתי לכתוב פוסט רגשני שלא לומר יבבני על ארבעה ימי לבד שחוויתי השבוע עם הטף ללא המבוגר האחראי של הבית.אבל לא בא לי להיות טרחנית ,רגשנית ובכיינית.השורה התחתונה היא שכיף לגלות שמעבר לערימת הגרביים שהוא משאיר בכל מקום והדלתות הפתוחות שהוא לעולם לא סוגר,האבא של הוא גם האיש שאני מתגעגעת אליו כשהוא לא איתי בבית.הילדים היו גיבורים במידה בלתי מתקבלת על הדעת ,עד ששחתי לו טלפונית שאולי הוא יכול להשאר ולהמשיך לשחק בחיילים עוד קצת, אזעקת הגעגועים עוד לא פצתה פה פה. אולם מאז שהחייל האמיץ שוויק שב הביתה הם חגים סביבו כמו דבורות עמלניות ומתחרים על מי יבוא קודם בלילה להדבק אליו בחיבוק כפיות. מאחר שביום שהוא חזר נרדמתי לי על הספה למרות שממש התאמצתי לחכות לו ערה לפחות לברך את פניו לשלום מזל שטרחתי לפני על סיר קדרת עוף חורפית ולוהטת כדי שיהיה לחייל שלי במה לחמם את עצמותיו הקשישות. אני מקוה שהוא העריך את המחווה למרות שהגיע בחצות ליל ולא היה בענין של תבשילים. יצא מתכון מאד חורפי וריחני שכיף לאכול קצת לפני שהחורף גווע עד לשנה הבאה.

קדרת עוף ופול מחממת

מה צריך:

14 – חצאי כנפיים (זה מה שהיה לי בבית ממליצה דווקא לעשות עם פולקע'ס אבל לשים איזה כנף בשביל השומן הטעים לרוטב)

בצל – רצועות

רבע כרובית – פרחים קטנים

גזר – חתוך לקוביות

פול ירוק – סנפרוסט כשליש שקית

כפית קארי צהוב

כפית כמון

כפית תערובת טנדורי

מספר שבבי שום מיובש

מלח

פלפל שחור גרוס

עלי סלרי + פטרוזיליה /כוסברה קשורים בחוט

2- 3 – כפות שמ"ז

אופן ההכנה:

<רגע לפני- את הפול הירוק הקפוא לשטוף במים חמים בכיור בתוך מסננת>

בסיר רחב שיכול להכיל בנוחות את כל מרכיבים המנה מטגנים את חלקי העוף, השחמה מכל הצדדים (הופכים במהלך תהליך ההשחמה , מתחילים בצד של העור) למשך מספר דקות בשתי כפות שמן זית.

לאחר שהעוף זהוב ונאה להוציא אותו מהסיר.אם השתמשתם בכנפיים יש שמן מספק בסיר להמשך התלהליך אם בחרתם שלא יתכן שתצטרכו להוסיף עוד כפית/ כף (לפי הצורך) של שמ"ז.

לתוך השמן הרווי בטעמי העוף מוסיפים את רצועות הבצל ומפזרים מעל קמצוץ סוכר חום, לאחר שהבצל מזהיב מוסיפים את קוביות הגזר, והכרובית מערבבים היטב.

מוסיפים את הפול ומערבבים לאחר כדקותיים מוסיפים שתי כפות מים ואז את התבלינים היבשים (קארי,כמון,טנדורי,שום יבש) מערבבים היטב ומניחים לכל התערובת לעבוד קצת ומתמכרים לניחוחות שעולים מהסיר.

מחזירים את העוף הצלוי לסיר ומוסיפים כוס מים בערך, טועמים ומחזקים במלח ופלפל.

מעל הכל מניחים את אגודת התבלינים ומכסים את הסיר

מעבירים את התבשיל לאש קטנה וטועמים אחרי כשעה – חשוב לודא שהפול והגזר רכים וכל הטעמים התמזגו לרוטב סמיך ומלא בטעמי התבלינים הנהדרים והארומטיים.

את אגודת התבלינים משליכים לפח.

הארות

הכרובית נהיית סמרטוטה אמיתית בזמן הבישול הארוך של התבשיל, מי שאוהב אותה מוצקה רצוי שיוסיף אותה בשלבים מאוחרים יותר משהו כמו מקסימום עשרים דקות לקראת סוף הבישול

שום -יכול להיות גם שבבי שום – שום טרי או גבישי – אני פשוט התעצלתי לקלוף שן שום ולא משתמשת בכל הכתושים מראש למיניהם.

לולא היתה לי תערובת הטנדורי הייתי משתמשת בג'ינג'ר, פפריקה מתוקה וגרידת לימון זה יעשה את העבודה פחות או יותר.

מדובר בתבשיל עם טעמים עזים למדי – מי שאוהב את הבישול שלו עדין ורומז זה לא המתכון בשבילו.

שבבי שום ותערובת טנדורי ניתן למצוא בכל חנות מתמחה בתבלינים או אפילו בסופרים הגדולים שיש בהם מחלקות תבלינים מכובדות.

אני הגשתי עם אורז בסמטי לבן נטורל בלי כלום, הרוטב כל כך עשיר בטעמים ומרכיבים שאין שום טעם להתאמץ על טעמי הבסיס. השילוב בין האורז הבסמטי לרוטב הזה הוא מעולה הם פשוט נולדו להתמזג ממליצה בחום.

©

