ארוחת בוקר של אלופות – מתנה מהלב לגננות של יותיק

אני לא בן אדם של תורה שבע"פ ,יש משהו במילים שנאמרות המפחיד אותי ונדמה לי לא אמיתי. היכולת להביע רגשות גדולים בכמה הברות עושה לי חלושס בברכיים ונדירים המקרים שקונה את אמוני. ככה אני בנויה אני חושבת שכעת זה כבר מאוחר לשנות ויתכן שבכלל אני לא רוצה לשנות אני מרגישה נח במשבצת הפעולה בשבילי אהבה זה לעשות עבור מישהו מעשים קטנים וגדולים שילמדו על האהבה. קל לי להביע רגשות מכל סוג שהוא בפעולה, בדרך שמשאירה אותי עסוקה בהפקה שלה ופחות נותנת לי להתמודד עם הרגש עצמו. בשנים האחרונות אני מוצאת את עצמי יותר ויותר מבטאת אהבה במתנות של אוכל. אולי עכשיו יוצא הדור השלישי החבוי בי זה שמקשר אוכל עם אהבה. אולי זאת ההבנה שכדי לעשות אוכל מכל סוג שהוא עבור מישהו אני צריכה לפנות מעט מהמשאב הכי יקר שלי הוא הזמן וליצור אהבה במטבח. אין לי ספק שאני יוצקת כמויות של אהבה שלא היו מביישות אופרת סבון דרום אמריקאית בכל מוצר קטן שנוצר במטבח. (כל מי שאי פעם בישלתי עבורו וקורא אותי עכשיו ידע שכל האהבה שלי הושקעה שם בביסים גדולים ). כל חג שמגיע נותן לי את האפשרות והזכות לקנות או לעשות מתנות לאהוביי שידברו אליהם במקום מילים ובכל מתנה אני משקיעה מחשבה והמון ניסיון לקלוע בדיוק לנפש המקבל. אני מאד אוהבת לקנות או ליצור מתנות לחגים בשבילי כל הטקס הזה מהווה צינור ישיר לקתרזיס רגשי במיוחד שאת החגים עצמם אני לא ממש מחבבת.

כל שנה מחדש אני מתחבטת בסוגיה מה לרכוש לגננות של יותיק (גם לגננות של איתי בזמנו) עוד בשנה שעברה צץ במוחי הרעיון להכין עבורן ארוחת בוקר. אבל בשנה השעברה השתפנתי, חששתי שהמתנה לא תתקבל בברכה , שאולי יחשבו שהיא מוזרה ולא ראויה לא הייתי בטוחה איך תתקבל. השנה ידעתי שהמסר יעבור בדיוק כפי שרציתי. חשבתי על המתנה לעומק וראיתי איך היא מחברת את כל הדברים הטובים שיש לי להגיד עליהן. שהיא באה לפנק ולהשקיע קצת כמו שהן מדי יום מלוות את יותיק בכל המובנים מהחיבוק והחיוך הראשון בבוקר כשהוא נכנס לגן ,דרך לימוד עולמות חדשים ,ליטוף כשהוא נפצע , ארוחת צהריים משותפת, הרדמה, חיבה , אהבה , בטחון ועובדת צוות כמו של מכונה משותפת בכבוד והערכה אחת לשניה שעובר לילדים. כל אמא יודעת שאין גן מושלם אבל גן שבו את יודעת שזה המקום הכי טוב עבור הילד שלך ושהוא מאושר לבלות בו את זמנו ואת יכולה לשבת בשקט ולעבוד את השעות בראש שקט בלי הסח דעת ודאגה מיותרת זה נכס שלא יסולא בפז. ואת כל זה התודה האינסופית שלי , ההערכה והידיעה שהעבודה שהן עושות היא קשה אבל מתגמלת לא רק ברמת הילדים רציתי לתת בתוך סלסלה אחת, מושקעת לארוחת בוקר של אלופות. וזאת ההמלצה שלי לחג. עבור גננות או עובדים במקום קטן או מישהו שבא לפרגן לו מארגנים ארוחת בוקר מושקעת ומפנקת בסלסלה, אורזים הכל יפה ועם כרבה אהבה בקצות האצבעות, מצרפים מכתב מהלב, שבו אומרים את כל מה שרוצים ולא יודעים איך לומר ואת כל זה מביאים על הבוקר עם חיוך גדול. אושר גדול זיהיתי אצל המקבלים ואותו האושר גם פעפע אצלי. אני מתארת את הרכב הסלסלה שלי ואצרף מתכונים אבל כל אחד יודע למי ומה הוא עושה חשוב לחשוב על המקבל , הרגליו והדברים שהוא אוהב ולעשות בהתאם. לחשוב על המקום אליו מגיעה הסלסלה, אני לא צרפתי סכו"ם וכלי אוכל חד"פ בגלל שידעתי שיש הכל בגן אבל אם לוקחים או נותנתים סלסלה למקום פחות מאובזר חשוב להשקיע ב"פינישים" ליצירת חוויה מושלמת.

מתנה לגננות

תוצרת בית

אז מה היה לנו בסלסלה – הסלסלה שלי מיועדת לחמישה אנשים (והיה בה מספיק אוכל לעוד שלושה לפחות)

חמישה חריצי גבינה – מכל הסוגים קומבוזולה (שילוב של קממבר וגורגונזולה גבינה אלוהית נושכת אבל בעדינות במרקם רך וחמאתי), ברי , קמבר, תום, וגבינה למריחה

סלמון מעושן באריזת ואקום

סלט טונה (מיד מתכון )

חמאה מתובלת בשני טעמים: חמאה לימונית, חמאת שום (מיד מתכון)

ריבת תות של חמתי וריבת אםרסק של חמתי

סלט ירוק בוינגרט בלסמי

גרנולה תוצרת בית (מיד מתכון)

שני בקבוקי זכוכית של יוגורט עיזים

לחם ללא לישה – תוצרת בית שנאפה ערב לפני והחזיק מעמד בגבורה

לחמניות של מני האופה (מני האופה השכונתי שהלחם שלו מבוצע ביד אלוהית)

פרלינים שוקולד לבן וחלב

מפיות יפות

והכי חשוב מכתב מהלב לצוות כולו

סלסילה ארוחת בוקר

בדרך לסלסלה

בתכנון חשבתי להכין ביצי שיש קשות אבל החלטתי שגם ככה יש מעל ומעבר והעדפתי לותר על החלבון ועל הריח של הביצים.

בתכנון גם היה להוסיף בקבוק לימונענע – לא הספקתי, אבל לדעתי זה ממש מוסיף ואני מצטערת שלא הגעתי לזה.

גרנולה תוצרת בית : (המתכון באדיבות הדר שעשתה לו אדפטציה לכמות הזאת בעוד היא עושה כמויות גדולות מאלו)

מה צריך :

שתי כוסות שבולת שועל גסה

כוס של אגוזים קצוצים מעורב (הפעם שמתי פקאן, אגוזי בונדוק, אגוז ברזיל, קשיו טבעי אבל אפשר כמובן להתפרע לפי האהבה)

פירות יבשים קצוצים כיד הדימיון חופן קטן מכל סוג – אני שמתי הפעם תות מיובש, אוכמניות ,פרי הדר מסוכר ומיובש (בעייני זה מוסיף מאד), קוביות קוקוס, בננה יבשה ומקורמלת

חצי כוס סוכר

שלוש כפות מים

כפית תמצית וניל

כף סילאן

קורט מלח

איך עושים:

מערבבים בקערה גדולה את השבולת יחד עם האגוזים הקצוצים.

ממיסים בסיר קטן על הגז – סוכר, מים, וניל, מלח וסילאן עד להמסה ואיחוד כל המרכיבים.

מסירים את התערובת מהאש ושופכים על השבולת והאגוזים שבקערה. מרבבים היטב עד שכל גרגר מצופה היטב (הכי טוב בידים)

מחממים תנור ל – 140

שופכים את התערובת על ניר אפיה ומשטחים עם הידים לשכבה אחת – מכניסים את התבנית לתנור

אחרי בערך שמונה דקות מערבבים היטב ומשטחים שוב ומשאירים לשמונה דקות נוספות. בודקים אם התערובת קיבלה גוון חום זהבהב ונראית קראנצ'ית מספיק להוציא את התערובת מהתנור.

הפעם אני אפיתי כמעט כפול כי משום מה לא היה מוכן. ברמה העקרונית 15 – 20 דקות זה מספק.

מניחים לתערובת להצטנן שתיים – שלוש דקות ומחזירים לקערה (נקיה) מערבבים לתוך התערובת את הפירות היבשים.

בנתיים כל תושבי הבית מגיעים לבדוק מאיפה הריח המתוק הזה ומה מקבלים לאכול במטבח.

סלט הטונה של אבא של.. – בנאלי אבל עם טוויסט:

מה צריך:

טונה מקופסה

בצל קצוץ (רצוי סגול)

כף שמ"ז

שלוש כפות מיונז

קמצוץ ירוק קצוץ (פטרוזיליה/כוסברה)

אפונה ירוקה של סנפרוסט רצוי אפונה עדינה,שטופה במים רותחים (כמות לפי הטעם האישי שתנקד את הסלט ולא תאפיל עליו)

מיץ לימון

מלח , פלפל שחור גרוס

איך עושים:

בקערה מערבבים את כל החומרים מלבד האפונה. כשהסלט מאוחד וכל המרכיבים במידתם המדויקת (זה הזמן לטעום אם יש מספיק מלח או פלפל או מיץ לימון לטעמכם) מוסיפים את האפונים בתנועות קיפול עדינות לסלט על מנת שלא ימעכו. זה סלט מעולה האפונה גם "מיפיפת" את הסלט ומאד הולמת בירוק הרענן שהיא מביאה עמה וגם מוסיפה לו מתיקות וקראנצ'יות.

חמאה מתובלת – הכי קל לעשות תוצרת בית, יוצא טעים, צבעוני ומהווה חלק בלתי נפרד מהלחם ללא לישה (קשה של לחם ללא לישה עם מריחה של חמאה לימונית לטעמי זה ביס מאמברוזיה)

חמאה לימונית:

100 גרם חמאה שעמדה כשעה והתרככה בטמפ' החדר בקערה.

כשהחמאה רכה דיה מוסיפים לה גרידת לימון (לפי טעם) בד"כ לכמות כזאת של חמאה אני מוסיפה גרידה מכחצי לימון. הכי חשוב לגרד רק את החלק הצהוב ללא החלק הלבן המריר על כן לגרד ממש בעדינות, ואחרי כל גירוד להסתכל שלא הגעתם כבר ללבן. להוסיף קצת גריגירי מלח ים אטלנטי ולערב ב היטב עם מזלג. בעוד החמאה רכה להעביר אותה לכלי ההגשה ולצנן במקרר.

חמאת שום:

100 גרם חמאה שעמדה כשעה והתרככה בטמפ' החדר בקערה.

כשהחמאה רכה דיה מוסיפים לה שן שום אחת גדולה (או שתיים קטנות) מגוררות היטב על פומפיה ופטרוזיליה קצוצה דק דק (אני קוצצת עלים מכמה ענפים – עלים בלבד בתוך כוס ואת הקיצוץ מבצעת עם מספריים). מערבבים היטב ומעבירים לכלי קיבול לצינון במקרר.

אני שמחה שהוצאתי את המתנה הזאת לפועל. אני חושבת שמכל המתנות שרכשתי עד כה לגננות זאת המוצלחת ביותר והכי מוקירה תודה מעומק לבבי. לפעמים רק להרגיש את כל הרצון הזה להעניק עושה לי עונג ענקי, בעיקר כי הוא מוכיח לי כל פעם מחדש כמה בורכתי בחיי באנשים שמגיע להם

חג שמח לכולם!

©

