פינג פונג בשר עוף

כבר כשיצאתי מהעבודה הרגשתי שאצבעותיי מדגדגות לעבודת מטבח הרצתי בראש את כל ההפתעות השוכנות במקפיא והתדר התביית על בשר עוף טחון. בשר עוף טחון הוא חומר גלם פשוט ולא בהכרח מענין. היתרון שלו שהוא בשר לא שמן ועל כן הלם היטב את ההחלטה האופרטיבית שלי מתחילת השבוע לחזור למשטר דל ובריא . ידעתי שאני מחלקת את חצי הקילו ששכן במקפיא לשני חלקים. מחצית אחת לטובת הטף כלומר בשר מטוגן וטעים ומחצית שניה לטובת דוגמנית הבית העתידית (חלומות באספמיה..).הבשר הופשר במשך כשעתיים על השיש ואז נכנסתי לפעולה.רציתי שאופן ההכנה יהיה זריז והתוצר יהיה נאה ומגרה לאכילה . ילדים אוכלים קודם כל בעיניים לכן אני משתדלת בעודי בשלב תכנון המנה לחשוב במקביל על הצד הפרזנטטיבי שלה.החלטתי לכדרר כדורים מצופים בפירורי לחם.מראה הכדורונים המוכנים מזכיר מעט בצורתו פלאפל.כדורי בשר עוף עגולים,שחומים,פריכים וחתיכים שהפיצו ניחוחות אסיאתים בכל הבית והריצו את הטף אל השולחן . היום נשבר פה שיא הבית בכל הזמנים הן מבחינת כמות צריכת המזון והן מבחינת זריזות חיסולו. קיבלתי מחמאות מכל הנוכחים במקום ולא כולם היו בעלי קשר משפחתי, יש מצב שמדובר במחמאות אמיתיות -חיוך- .הגסטרונום טרח להגיד לי לפני השינה שאני ללא ספק האמא שמבשלת הכי טוב שהוא מכיר והכלוםפוד אמר בתמציתיות "היה טעים" התנפחתי מגאווה, על כן ללא ספק מדובר במתכון מוצלח ויחסית קליל להכנה במסגרת ארוחות ערב זריזות למדי.

כדורי פינג פונג עוף אוריינטלים

מה צריך:

250 גרם עוף טחון

שליש ביצה אחת (את שאר הביצה שומרים בצד לטבילת הכדורונים לפני הטיגון)

שלוש כפות סויה

כפית סילאן

כף מירין

שורש ג'ינג'ר טרי קלוף וקצוץ דק (לפי טעם לא להגזים)

שתי כפות קמח תופח

כף פירורי לחם

תערובת חמשת התבלינים – חצי כפית לטעמי מספקת

מלח ממש בזהירות – רצוי לטעום את התערובת, יתכן שכלל אין צורך במלח

רבע צרור קטן של כוסברה קצוץ דק

מה עושים:

שמים את כל המרכיבים במעבד מזון וטוחנים דקה – שתיים עד למרקם רך וקצת דייסתי אבל לא נוזלי.

מי שיש לו זמן שישים את התערובת להתגבשות במקרר למשך כחצי שעה.לי לא היה זמן על כן ניסית לכדרר כדורים מהתערובת אבל היא היתה רכה מדי על כן הוספתי כף קמח וערבבתי וניסיתי שוב הוספתי עוד טיפה קמח עד למרקם רך אבל שאפשר ליצור ממנו כדורים,(רצוי לעבוד עם ידים מעט רטובות זה מקל על יצירת הכדורים,להניח קערה קטנה עם מים ולהרטיב מדי כדור, שניים את הידיים),מרקם התערובת צריך להיות רך יחסית.הכדורים שיצרתי לא נשארו עגולים אלא הפכו להיות פחוסים מעט במראה אליפסי של קציצה.זה בסדר גמור אחר כך נשפר להם את הלוק בשלב הטבילה והציפוי.

כשכל הכדורונים מוכנים מניחים קערה עם שארית הביצה וקערה עם פירורי לחם (לתוך פירורי הלחם ניתן להוסיף שומשום ולדעתי שומשום שחור בכלל יקפיץ את המנה) וטובלים כמו שניצל קודם בביצה ואחר כך בפירורי הלחם ומכדררים ביד עד לקבלת כדור פינג פונג מצופה.

מחממים שמן משהו כמו ארבע – חמש כפות במחבת קרמית (למי שאין שישים יותר שמן במחבת רגילה או בסיר לטיגון חצי עמוק).כאשר השמן רותח מכניסים את הכדורים,משחימים צד אחד, הופכים ומשחימים את הצד שני.מנמיכים את האש, ממשיכים לטגן כשש דקות נוספות והכדורונים מוכנים.

אני הגשתי על צלחת קטנה שבמרכזה קערית שקופה מלאה בצ'ילי מתוק ומסביב הכדורונים. מהכמות הזאת יצאו לי בערך ארבע עשר כדורונים שנעלמו כלא היו תוך דקות בודדות. חששתי שהכלום פוד יעשה בעיות כי טעם הג'ינג'ר היה דומיננטי אבל הוא להפתעתי הרבה התמוגג על המנה.

אני נאלצתי רק לטעום את הכדורונים ,הבטתי בכדורונים המטגנים בתאווה לא ממומשת ופניתי להכין לי קבבונים בגריל מבשר עוף.

מה צריך :

250 גרם עוף טחון

כוסברה קצוצה

ג'ינג'ר

מלח

פלפל שחור

שמן שומשום

חצי כפית שמ"ז

שן שום קצוצה

לחובבי חריף חצי פלפל אדום חריף קצוץ דק (רצוי נטול גרעינים)

מה עושים :

מאחדים את כל המרכיבים בקערה לתערובת אחידה.

רצוי להניח לתערובת להתגבש במשך כעשרים דקות, בזמן זה להלהיט את הגריל בתנור.

ליצור קבבונים בעזרת ידים רטובות/ משומנות קלות – אליפסות שמנמנות קצרות יחסית

למרוח תבנית בחצי כפית שמן זית בעזרת מברשת סיליקון

להניח את הקציצות בתבנית. מי שעבד עם ידים משומנות ביצירת הקציצות יכול לדלג לשלב הבא מי שיצר אותן בעזרת מים צריך להרטיב את כריות ידיו בחצי כפית שמן ולללטף איתן את הקציצות

להכניס את התבנית לגריל החם בערך שבע דקות מכל צד.

צבע הקציצות נשאר לבנבנן עדיף להוציא אותן לבנות מאשר לחכות שישחימו כי אז הן תתיבשנה לגמרי (בשר עוף מתייבש במהרה )

על אף הצבע הפחות אטרקטיבי טעמן טעים. אנ מדגישה שלא מדובר במאכל גורמה שרוקד על בלוטות הטעם אבל כמנה דיאטית המגוונת את הארוחות זו מנה מאד חמודה

הגשתי אותן על מצע שעועית ירוקה עדינה של סנפרוסט מוקפצת קלות בסויה ומירין.

זהו אני לוחצת שלח למען כי יהיה תיעוד ואוכל לשחזר את ההצלחה. מפנה לי את הדרך להתרסק על הספה בסלון הביתי – באה מנוחה ליגע, אין שיר הולם מזה לתחושות שלי כרגע.

©

