בצל ממולא חזה עוף ברוטב מתקתק

חוזרים מעוד טיול של שבת, החלטה מושכלת שקיבלנו למען התקציב המשפחתי ובעיקר למען שלוות הנפש ההורית שלנו הייתה להדיר את עצמנו ממסעדות כשאנחנו מאובזרים בילדנו האהובים. כלום פוד לא חובב אוכל (כן על כן קיבל את שם החיבה הכה הולם אותו) אבל חובב בלגנים ולהריץ את הוריו אחריו בעיקר במעגלים חסרי תוחלת. למרות ההחלטה כל שבת מחדש אנחנו מוצאים את עצמנו תוהים מה נאכל. הלו"ז הצפוף שמכתיבים לי בני הבית המורעבים גורם לי לייצר מנות מהירות יחסית, אבל מכיוון שבא לי לאכול מנות טעימות וכיפיות שלא יוצא להגיע אליהם בארוחות ערב של אמצע השבוע גם להמציא כל מיני מנות מתוחכמות עם התאמה ללוחות הזמנים הצפופים. הפעם החלטתי באומץ להתמודד עם מנה שאני ממש אוהבת אבל חוששת ממנה. בצלים ממולאים. החשש שלי בעיקר נסוב סביב פירוק הבצל, מזמן כבר נשבעו לי חברותיי שמדובר במשימה ממש פשוטה רק צריך להכניס את הבצל הקלוף למיקרו והגלדים כבר ממש יתפרקו לבד אבל אני קטנת אמונה. מנצלת את הבמה הזאת להתנצל בפני כל מי שלא האמנתי לו הטריק הזה עובד מעולה. דקה במיקרו והבצל ממש מתפרק מעצמו. גם משימת הגלגול פשוטה מאין כמוה. הקוד הגנטי של הבצל הוא להסתלסל ועל כן הגלדים מתגלגלים היטב סביב למילוי ולא נפתחים. הבעיה השנייה הייתה הבשר. לא הפשרתי בשר טחון לצורך הענין לא הפשרתי אף בשר מן המקפיא הביתי. על כן הוצאתי חזה עוף פרוס לשניצל והפשרתי אותו בתוך שקית במעט מים חמימים עד שניתן היה לעבוד איתו בקלות. ההכנות למנה הן עניין של כעשר דקות לערך ואפיה עוד כ- חצי שעה. בזמן הזה הספקתי גם להכין פירה, סלט ירקות ופתיתים. רבע שעה נוספת ועוד שניצל וחצי הביאו אותי לקו הסיום עם קציצות עוף מטוגנות טעימות. האבא של היה מאד סקפטי הן לענין לוחות הזמנים והן לענין הטעם הפעם ביצעתי לו "טושה" בשני המישורים.

מה צריך: (לשלוש מנות ראשונות)

שניצל וחצי

תבלינים – אבקת שום , פפריקה, מלח, פלפל שחור גרוס

כף דבש

כף בלסמי מצומצם

כפית שמן

חצי כפית מיץ לימון

שלוש כפות יין לבן

שתי כפות מים רותחים

מה עושים:

לפירוק קל של עלי הבצל לקלוף לקטום לו את הצד התחתון על מנת שיוכל לעמוד יפה על צלחת ולחמם דקה במיקרו. כשיוצא הבצל מתפרק מעצמו וניתן להפריד בקלות יתרה את גלדיו.

למילוי הגלדים –

 בשר מחזה עוף

אבקת שום

פפריקה

מלח

פלפל שחור גרוס

את כל החומרים לעבד יחדיו בזריזות במעבד מזון לעיסה הומוגנית.

למלא את גלדי הבצל בכמות יפה של עיסת העוף ולגלגל – הרבה יותר פשוט בפועל  מאיך שזה נשמע .

למרוח תבנית בכף שמן זית. להניח בתבנית את הגלדים המגולגלים

הבצלים ממולאים ומחכים לרוטב בתבנית

להכין רוטב :

לערבב היטב בקערה – יין לבן ,דבש ,בלסמי מצומצם, שמן, מים רותחים, מיץ לימון

רוטב לבצל מטוגן

הרוטב מתהווה בקערת הזכוכית

לשפוך מעל הגלדים בתבנית.

בצלים בתבנית מתמזגים ברוטב

להכניס לתנור שחומם מראש לחום של כ – 200 מעלות מכוסה בנייר כסף.לאחר עשרים דקות להוריד את נייר הכסף, להעביר את התנור למצב גריל משולב בטורבו ולהמשיך לאפות בערך כעשר דקות נוספות. להוציא מהתנור.את הרוטב שנשאר בתבנית להעביר למחבת ולצמצם על הגז.  אין הרבה רוטב על כן מספיקה דקה מקסימום שתיים של צמצום.

להרכיב את המנה:

על צלחת להניח כמה כפות של פירה (תפוח אדמה מבושל , שלוש כפות מי בישול , שלוש כפות שמנת מתוקה , עשרים גרם חמאה , רבע כפית מלח בבלנדר). על הפירה להניח את עלי הבצל הממולאים, מעל הכול לזלף את הרוטב המצומצם. אני קישטתי בגרגירי רימון אפשר להוסיף גם עלי נענע לצבע ירוק רענן.

הבצלים נחים על מצע הפירה ומעוטרים ברוטב המצומצם

הגסטרונום – היה מאושר למראה המנה ואמר לי שהיא נראית כמו מנה מאירוע

האבא של – אכל והיה מבסוט בעיקר מזה שסוף סוף עשיתי פירה בבית איכשהו זה אירוע חגיגי

הכלום פוד – אהממ טוב לא הצלחתי הוא לא רצה אפילו לטעום.

©

