פסטה עם כדורי בשר ברוטב לבן

זה כאילו פוסט על כאילו מתכון. אוי לא נשמע מפתה לקרוא אבל בכל זאת תעשו מאמץ כי זה יופי של מתכון שנוצר ברגע של יאוש וחוסר כוחות, מה שאומר שהוא גם קליל למדי. נתחיל בזה שאני מתרשלת קצת בכתיבה אני יודעת, אני מתאמצת לשפר כלומר בעברית פשוטה אני אומרת (לעצמי בעיקר)  שאו שאני אפנה לי קצת זמן בהקדם או שיאשפזו אותי בבית החלמה מה שיבוא קודם. לסיפור המתכון, לא תכננתי לבשל ממש בשישי הזה. בניתי על זה שהגסטרונום עשה רילוקיישן יזום לבית סבתו וכך הזוג הצעיר והכלום פוד (שמתחרה ביכולת התנועה של השפן מדורסל) יסעו תל אביבה ללחך איזה נקניקיית פרנק שווה שכזאת. לא יודעת מאיפה החשק הזה לנקניקיה מאכל נחות שבימים כתיקונם אני מדירה מהנוף הקולינארי הביתי שלנו אבל זה מה שמאד התחשק לי בצהרי יום שישי חורפי זה. (החורף הזה כנראה בלבל את המצפן האישי שלי והרגשתי במזרח אירופה ).הפלא ופלא הכלום פוד הקים מאחז בלתי ניתן לפינוי בסלון הבית. לאחרונה הוא גילה את ערוץ ניק ג'וניור ומילד שטלוויזיה לא מעניינת את קצה זנבו הפך להיות ג'אנקי של דורה ודייגו (דורה 2 אמא 0 סיבוב שני לחובבי דורה המחוזקת בתחליף דורה זכרי בשם דייגו). לא עבד שוחד מכל סוג, ונאלצתי להבין שהשעה כבר מאוחרת ,שני מבוגרי הבית גוועים ברעב וגם לפעוט שלא אוכל כלום מתחילה להיות חסרה מנת הפחמימות היומית. למזלי קפצתי לאטליז בבוקר לרכוש בשר טחון לקציצות שתכננתי להכניס למרק השעועית –קורקבנים המתבשל לו על האש. במהירות שלפתי את תוכנית המגרה  לקציצות ובמקום ליעד אותן למרק הם קיבלו תואר חדש כדורי בשר לספגטי. אבל אז אבוי צצה לה בעיה נוספת, לא התחשק לי בשום פנים ואופן ספגטי כדורי בשר קלאסי ברוטב עגבניות ,המרק המתבשל מבוסס על רוטב עגבניות ולי זה מספיק עגבניות לסוף שבוע אחד. הרצתי לי בראש את כל המצרכים הקיימים במקרר שלי ועל אף הדלות במלאי, מצאתי פתרון שהלם את טעמי. וכך נולדה לה מנת כדורי הבשר הלבנה שלי. והיא  הרבה הרבה יותר טעימה מאיך שהיא נשמעת, באחריות!. מי שאין לו בעיה של כשרות ממליצה בחום לנסות את המתכון.

מה צריך :

שלוש מאות גרם בשר בקר טחון (לאחד עשר כדורים)

שמן זית

מאה גרם קוביות גבינה – אני עשיתי עם חמד לייט 5% אפשר כמובן גם עם מוצרלה

עשרים וחמישה גרם חמאה

רבע כוס יין לבן

חצי שמנת מתוקה

שתי שיני שום קצוצות

חצי כפית חרדל

סוכר חום

מלח גס

פלפל שחור גרוס

מעט צ'ילי גרוס

מלח

חצי כוס אפונה עדינה

חצי כוס נוזלי בישול של הפסטה

3/4 חבילה פסטה מבושלת

מה עושים:

כדורי הבשר:

מקפידים שהבשר יהיה בטמפרטורת החדר, לא לעבוד עם בשר היישר מהמקרר.

לערבב את הבשר הטחון עם קוביות הגבינה, כף שמן זית  ומלח.

ליצור כדורים מן התערובת

להשאיר להתייצבות על השיש בזמן הכנת  הרוטב.

הכנת הרוטב:

להמיס חמאה בזהירות שלא תשחים. להוסיף יין לבן, מעט סוכר חום (על מנת לסתור את החומציות של היין) ומלח גס. לחמם על אש גבוהה מספר דקות עד שהאלכוהול יתנדף. להוסיף שום , חרדל , רבע כוס שמנת מתוקה, רבע כוס נוזלי בישול של הפסטה ואת האפונה העדינה (אין צורך להפשיר). לבשל יחדיו במשך כמה דקות עד  שהרוטב יסמיך קלות. להוסיף את שאר השמנת ואם יש צורך עוד ממי הפסטה. טיפונת צ'ילי ועוד טיפונת פלפל שחור גרוס. לבשל עוד דקה ולהוסיף את עיגולי הבשר. הרוטב לא מכסה את כדורי הבשר. לטלטל מעט את הסיר ולכסות. אחרי ארבע דקות לפתוח ולערבב מאד בזהירות. בשל עוד ארבע דקות. להוסיף את הפסטה ולערבב היטב ומאד בזהירות כדי לא לפגוע בכדורים.

להגיש עם תועפות פרמזן ולהתמוגג. האבא של מתייחס בסקפטיות רבה למתכונים שכוללים שילוב של בשר ושמנת. ראיתי את חוסר האמון בעיניים שלו (זה מה שאת מגישה לי בשישי בערב אחרי שכבר פינטזתי על פרנק?) והוא מאד אהב את המנה אפילו קיבל תוספת.הכלום פוד הואיל  בטובו לאכול כדור בשר אחד ופסטה נטולת רוטב. יום אחד הוא יצטער על כל המנות הטעמות שהפסיד.

מפה לשם יצא לי פוסט אמיתי אז בכלל עשיתי את שלי וזה לא כאילו מתכון זה באמת מתכון. אני צריכה  לכוון את הכפתור בראש שלי שטוען שרוטב לפסטה זה לא מתכון אמיתי. שתהיה שבת חמימה ,נעימה ומשפחתית.

 ©כדורי בשר ופסטה ברוטב לבן

