ארוחה בניחוח ספרדי – טאפסים ויום הולדת שמונה

הגסטרונום הפך לבן שמונה השבוע והחגיגות לא מפסיקות כבר היה לנו מכל טוב הארץ אבל גולת הכותרת הייתה לבקשתו ארוחת גורמה. למזלו של הגסטרונום הוא התלבש בלידתו על תאריך יום ההולדת של אחי וכך נוסדה מסורת של ארוחת יום הולדת מפוארת לשני החוגגים חובבי המזון.

השנה הארוחה הייתה בסימן המטבח הספרדי אולי כי הגסטרונום הוא כזה מן צבעוני ,מגוון ומלא טעמים.

ילד איש כזה שכולו חגיגה של מרקמים ושכרון טבעי. מדובר בארוחה מאד עשירה, מעניינת ורוויה בטעמים ובאלכוהול. אמנם זאת לא ארוחה שיוצרים מהשרוול, נדרשת השקעה ולא מועטה אבל הכיף שבלאכול מנות קטנות ,אסתטיות ומרובות מביא לדינאמיקה קלילה וזורמת ופחות מעונבת מסביב לשולחן.

אז מה היה לנו ?

ראשונות:

  • סרדינים כבושים מוגשים עם סלט של בזיליקום סגול ובצל ירוק בוינגרט חרדל וקישוטי עגבניות שרי מיובשות. – את הסרדינים רכשתי מפולטים כיסיתי אותם במלח גס לחצי שעה ושטפתי. אחר כך הנחתי בצנצנת שפכתי מעל שמן זית, כף מלח גס, פלפל צ'ילי חריף אחד וכמה גבעולי תימין והנחתי ליומיים במקרר.
  • גרבלקס שהוגש עם סלט נבטי חמנייה ברוטב אסיאתי – המנה הוגשה על כף: קומץ סלט ועליו נתח גרבלקס מונחים על הכף ומשם ישירות לתוך הפה – יצרתי על צלחת מניפה של הכפות וכל אחד לקח לעצמו.
  • פלפלים קטנים צבעונים מוקפצים על פלנצ'ה בשמ"ז ובלסמי מצומצם
  • שום אפוי  – הנחתי שיני שום בתבנית עליהם הוספתי שתי כפות שמן זית , כף דרמבוי , כף סילאן , מלח ים אטלנטי ופלפל שחור גרוס. אפיתי 45 דקות בתנור על חום של כ – 200 מעלות מכוסה ברדיד אלומיניום.
  • שרימפס אה לה פלנצ'ה – שרימפס משופד על שיפודי עץ קטנים שהושרו לילה שלם במים, זילפתי עליו מעט שמן זית וצ'ילי כתוש וצרבתי על פלאנצ'ה חמה.
  • פאן קון טומאט – עיגולי בגט קלויים מרוחים בשן שום עליהם סחטתי עגבנייה מעט שמן זית ומלח ים.
סרדינים כבושים

גרבלקס

כדי שיהיה קל לאכול ליוונו את המנה בקאווה צוננת וגם בסיידר תפוחים אלכוהולי (רכשתי בטיב טעם במחיר מצחיק של 18 ₪ לבקבוק של 750 מיל' אמנם מדובר על משקה דל באלכוהול אבל טעים, מבעבע ומאד הולם את הקיץ שלנו)

מנת ביניים:

גספאצ'ו לפי המתכון הזה משודרג בנענע – בכל מנה של גספאצ'יו הוטמנה קובית קרח ובמרכז בשולחן הנחתי קעריות עם מלפוון ירוק קצוץ לקוביות קטנטנות וגם צלוחיות עם קולורבי קצוץ קטנטן. מוסיפים למרק קוביות של מלפפון וקולורבי וזה תורם לו גם ברמה המרקמית וגם בגזרת הטעם.

מנה עיקרית:

רוסטביף סינטה שעשיתי בדיוק כפי שממליץ הבלוג המצוין, פתיתים – מוגש עם טורטיות וצ'ימיצ'ורי – כל אחד לקח חתיכת טורטיה ,מרח בצ'ימצ'ורי וגילגל סביב נתח סינטה אדום. מנה מעולה. צ'ימצ'ורי – אני מטעמי עצלנות עשיתי אותו בבלנדר זה לא הוריד מהטעם אבל עדיף בשביל המרקם והצבע לקצוץ ידנית. לוקחים זר פטרוזיליה וזר כוסברה עלים בלבד (כן ממש לתלוש עלה עלה) יחד עם שמונה שיני שום, בצל , פלפל אדום, 3/4 כוס חומץ בן יין לבן, 3/4 כוס שמן זית, חצי כוס מים מינראליים, מלח, פלפל גרוס. את כל המרכיבים בלנדרתי מלבד המים שאותם הוספתי לאחר שהרוטב היה מוכן.

רוסטביף סינטה

רוסטביף סינטה

פאייה נקניקיות – בסוטאז' גדול צורבים קילו נקניקיות משובחות חתוכות לחתיכות גדולות. (אני הכנתי עם צ'וריסוס ופטרוצ'אן). מוציאים את הנקניקיות לצלחת ומטגנים בשמן במחבת בצל קצוץ, לאחר כמה דקות טיגון מוסיפים פלפל אדום קצוץ ומטגנים יחד. מוציאים לצלחת מוסיפים קצת שמן ומקפיצים קלות שתי עגבניות חלוטות קלופות וחתוכות לקוביות ושתי שיני שום. לאחר דקה קלה מוסיפים את כל המרכיבים ומוסיפים שתי כוסות אורז שהוקפץ קלות בשמן. מוסיפים ליטר ציר או מים ומתבלים. אני לא הצלחתי למצוא את הזעפרן שלי על כן תיבלתי במעט כורכום, פפריקה, אורגנו, מלח, פלפלון צ'ילי אחד שלם שהוצאתי בסוף הבישול, חופן כוסברה (לחובבים מי שלא אפשר להשמיט בלי בעיה), וחופן פטרוזיליה . מרתיחים את כל העסק דקות ספורות ואחר כך מכסים ומעבירים לאש קטנה ל- 20 דקות בערך.

פאייה נקניקיות

היו גם תפוחי אדמה וסלט ירוק שנשכח במטבח.

את המנה העיקרית שטפנו בעזרת סנגריה תוצרת בית, את המתכון מצאנו בגיליון ישן של על השולחן מבית טפאו:

סנגרייה:

1 בקבוק יין אדום

60 מיל' ברנדי משמש – לא היה לנו שמנו ייגר דבש

8 מסמרי ציפורן – ממש לא שמנו רק ארבעה

קוביות מתפוז

קוביות מלימון – שמנו רבע לימון

חמש כפות סוכר

לערבב הכל ולקרר כשעתיים

לקראת ההגשה להוסיף 100 מיל' סודה.

וגם בעזרת לף בראון

מנה אחרונה:

הגשנו גם מנה אחרונה אבל מאד סולידית וקלילה-  סלט פירות מיוחד ולא שגרתי:

ענבים אדומים

ענבים ירוקים

קיווי

תפוח עץ

אפרסק

תות מיובש

נענע

במיץ של תפוז ויין לבן

סלט פירות משודרג

לצד זה הגשנו גבינת סטילטון, יין קינוח ספרדי ולימונצ'לו אה וגם תה ירוק שנרגיש קצת בריאות אחרי כל השחיתות הזאת.

©