קציצות רעננות מחזה עוף

המטבח שלי בפריחה. האבא של התחיל לקחת אוכל לעבודה מהבית. הצד החיובי הוא שבזכותו אני מבשלת יותר גם עבורי. אני מאלה שאוהבים לבשל עבור אחרים ובעצמם מסתפקים ב.. (אני לא מגלה זה מביך מדי). הצד הפחות משמח זה שאני בהיותי אני חשה צורך אינסופי לגוון, כך שאני מוצאת את עצמי כל ערב עומדת מול המקרר ותוהה מה אכין שישמח אותנו מחר בצהריים. איזו מנה תגרום ללב של האבא של להיזכר בי כשהביס בקצה המזלג? היום יצרתי לו מנה כזאת שיש לה טעם של בית, אבל יש בה גם טוויסט של טעמים ירוקים מרעננים שיביאו עמם את האביב לתוככי המשרד הממוזג בו אין יום ואין ליל.

קציצות מחזה עוף:

(אפשר בהחלט גם מבשר טחון של עוף, אני לא הפשרתי בשר ולכן הלכתי על חזות עוף שמפשירים תוך חצי שעה וניתן לעבוד איתם)

מה צריך:
  • שני חזות עוף
  • שני קישואים – חתוכים לקוביות
  • שני בצלים ירוקים – קצוצים בגסות
  • גרידת לימון מחצי לימון
  • רבע כפית שמן זית
  • כף מיונז
  • מלח
  • פלפל
  • עלי נענע – שישה בערך
  • חופן עלי כוסברה
  • ביצה טרופה
  • כף שטוחה קמח תופח

המרכיבים מחכים למעבד מזון

מה עושים:

לטחון את כל המרכיבים  יחדיו במעבד מזון, להניח לתערובת לנח כרבע שעה.

התערובת יוצאת רכה למדי, אין צורך ליצור קציצות.

התערובת

תערובת הקציצות מוכנה

מחממים מחבת כבדה כשהמחבת חמה מוסיפים כף שמן זית ודקותיים לאחר מכן לוקחים כף (זאת עם שאריות שמן הזית מעולה למטרה זאת ) מהתערובת ומעבירים את תכולתה למחבת בזהירות.

 דקה על אש גבוהה, להפוך ולהקטין את הלהבה.

קציצות במחבת

רוקדות במחבת

לטגן ארבע חמש דקות ולהוציא ישירות לצלחת מרופדת בנייר סופג.

הקציצות יוצאות עסיסיות ומלאות טעם ירוק, רענן של ירק ונושאות בחובן הפתעה לימונית מעודנת.

על אף היותן מחזה עוף הן לא יבשות אלא עסיסיות והטיגון נותן להן צבע נאה ומרקם קראנצ'י.

©

