סלט אטריות שעועית וירקות ירוקים

יום בהיר אחד קיבלנו במתנה משקל. ברם לא היה זה משקל מהסוג החביב עליי = משקל למטבח, אלא משקל אדם. לא סתם משקל רגיל, אנלוגי שאפשר להתעלם ממנו אלא משקל אלקטרוני,מתוחכם, גאון שיודע מלבד לשקול את המסה האישית גם להתבונן לזוועות הנעלמות ,אלו שחיות בתוך הגוף ,אחוזי השומן , כמות המים ומסת השריר. על אף היותי אדם לוגי שבדרך כלל לא נוטה לרוחניות נאלצתי להודות שזהו אירוע קארמתי , ועל כן אחרי שנים שלא נשקלתי החלטתי להתבונן למציאתו ברטוב של העין ובאימה הצצתי מבעד לאצבעותיי המכסות על עייני לנוכח המציאות המספרית שהופיעה על הצג הדיגיטלי. אני אחסוך מכם את הידיעה הברורה לכמה עגמומי המצב רק אומר שנורות האזהרה המרכזיות היו לנוכח מדד ה – BMI   (אחוזי השומן בגוף) שהיו בטווח המסוכן. אפשר להגדיר את ההתפכחות במיליון אופנים: פטיש חמישה קילו שמכה בראש, שיחת השכמה כואבת במיוחד, אסימונים נופלים אבל לא משנה כמה ואיך ניסיתי לרכך את המכה המסר היה רם וצלול (קריסטל קליר) התובנה שיש לעשות מעשה ולקחת את עצמי בידיים לפני שהמצב יהפך להיות קשה עד בלתי אפשרי להתמודדות. מזה כשלושה שבועות פלוס אני מקפידה על תזונה דלה ובריאה ומשלבת הליכות שלוש – ארבע פעמים בשבוע עם הנץ החמה. הדרך שלי להתמדה היא למצוא בתפריט הבריא והמאוזן את המנות שגורמות לי לעונג משל היו קרם ברולה. ברגע שאני מתחילה לרחם על עצמי ולהרגיש אומללה אני מכינה לי מנה צבעונית ,טעימה והכי חשוב מצולחתת בצורה משובבת עיניים וזה ישר מחזיר אותי למסלול ,להבנה שדיאטה היא לא רק לא מילה גסה,אלא גם לא חייבת להיות עונש קולינרי. המפתח להצלחה הוא התארגנות מוקדמת על חומרי גלם זמינים שיהיו במקרר, מקפיא ובמזווה ואז השמיים הם הגבול. משתפת אתכם במתכון למנה זולה בקלוריות אך רבת טעמים. מבחינתי זאת אחת המנות המפנקות והחביבות עליי. המנה נהדרת לצהריים /ערב משביעה,טעימה, דלה ובריאה.

סלט אטריות שעועית (זכוכית) , ירקות ירוקים ברוטב אסיאתי

מה צריך למנה:

אטריות שעועית  – שרויות במים רותחים לחמש דקות עד שהופכות לשקופות ומתמסרות

פלחי ברוקולי

שעועית ירוקה עדינה

אפונה עדינה

בצל ירוק קצוץ

חזה עוף מכובס / קוביות טופו / קוביות סלמון / חתיכות רוסטביף / סלמון מעושן

חופן אגוזי מלך מגוררים (במקום בוטנים)

חופן כוסברה טרייה קצוצה

מה עושים :

אטריות שעועית – אני רוכשת בחנויות האסייתיות שקית גדולה של אטריות שעועית שבתוכה יש הרבה חבילות קטנות שכל אחת מכילה כמות למנה אחת של אטריות שעועית. ממליצה לאתר שקית כזאת,החבילות הקטנות מקלות על ההתעסקות עם האטריות הנוקשות והלא גמישות (לפני שמשרים אותם ברותחים). את האטריות כאמור להשרות במים רותחים כמה דקות והן מוכנות.

חולטים את הירקות במעט מים רותחים דקות ספורות (אני מחזיקה ירקות קפואים במקפיא ומוציאה את הכמות הרצויה ).

תוספת חלבון:

חזה עוף מכובס – להרתיח מים בסיר קטן כשהמים רותחים לזרוק לבפנים את החזה לדקות ספורות 3-4 והוא מוכן. להוציא מן המים ולקצוץ. אפשר גם לאדות בסיר אידוי כמה דקות נותן את אותה תוצאה.

טופו – לחתוך לקוביות ולהקפיץ מעט על מחבת

סלמון – לאפות בתנור עשרים דקות (חום של 200 מעלות) עטוף בנייר פרגמנט ,מרוח קלות ברוטב של סויה וסילאן (1:1) או טריאקי. למרוח בעזרת מברשת ממש בקלות בערך רבע כפית רוטב לא יותר.  אפשר ורצוי להוסיף כמה גבעולי כוסברה.

רוסטביף – לחתוך רוסטביף קר לרצועות כנ"ל סלמון מעושן

לערבב את כל המרכיבים בקערה.

לרוטב- מה צריך

שלוש כפות מירין

שלוש כפות חומץ אורז

שתי כפות  צ'ילי מתוק

שום כתוש

ג'ינג'ר טרי מגורר / ג'ינג'ר מוחמץ

לערבב הכל בקערה לטעום ולתקן לפי הטעם האישי (חובבי מתוק יוסיפו עוד מירין , חובבי חמצמץ יוסיפו חומץ אורז , חובבי חריף יכולים להוסיף מעט רוטב צ'ילי חריף)

רוטב נוסף – מה צריך

ארבע כפות סויה

שתי כפות סילאן

כף חומץ אורז

כף צ'ילי מתוק

שום כתוש

ג'ינג'ר

כף מים חמימים

מי שאוהב יכול להוסיף כף מירין

לערבב הכל בקערה – לטעום ולתקן תיבול לפי הטעם האישי.

 מרכיבים את המנה:
להוסיף לקערת הסלט שלוש כפות רוטב ולערבב היטב – לפזר למעלה בצל ירוק קצוץ , מעט כוסברה קצוצה , וכף של אגוזי מלך גרוסים לערבב היטב ולאכול (מי שאוהב יותר רוטב כמובן מוזמן אני בשם הקלוריות חוסכת )

סלט אטריות שעועית דל קלוריות

מי אמר שדיאטה לא טעימה ?

דרך אגב אין כמויות מדויקות במנה כי כל אחד יכול להכין אותה בכמה מנות שיבחר ולפי זה להחליט לכמה הוא זקוק מכל מרכיב. אני מכינה בדרך כלל מנה אחת. הרוטב מספיק לפעם – פעמים לפי השימוש.

©

