ספרינג רול מאודים

פעם ביומיים לפחות משתלט עליי הדחף לאכול אוכל אסייתי  אני קלילה, זה לא חייב להיות משהו ספציפי, רק מחויב המציאות שיהיה לו את ניחוחות המזרח ואני מסופקת. כזאת אני זורמת. מעבר לטעמים החביבים עליי אני גם מאמינה שהאוכל האסייתי טוב לי לתפריט הדיאטה שמלווה את חיי (כולל הפסקות אינספור לטובת מאפים ומזונות עתירי חמאה) ועל כן בכל פעם שאני מרגישה שמד הבריאות יורד ומנגד מד הכולסטרול עולה, אני משתדלת למהר להתקין לי איזה מנת בריאות אסייתית כזאת שגם טעימה לי וגם טובה לי. בישול שכזה  גורם לי להרגיש כוהנת בריאות ואוכל לדקה וחצי (יותר מדויק עד העונג הבא). אתמול חגגנו את בוא שנת 2013 עלינו לטובה עם מנה של ספרינג רול מאודים,חמימים ומפנקים. התכנון היה לרפד את הבטן ואחר כך כשהילדים כבר יהיו מכורבלים במיטות, נמים בתוך שמיכות הפוך כשעל פניהם  נסוך חיוך טיפשי שנדמה שנשלח היישר ממלכת החלומות, אנחנו נרים כוסית של מבוגרים. בפועל האבא של קרס מול מסך הטלוויזיה בשעה עשר ואני בודדה ומכורבלת בשמיכת הפליז התפנקתי בשני פרקים של סדרה אמריקאית עשויה כהלכה. אני מקווה שזה לא אומר שכל השנה תהיה נקייה מאלכוהול מאידך אני כן מקווה שהשנה תהיה מלאה במנות טעימות להפליא שהן גם מזינות ודלות בשומן ומזיקים אחרים.

מהם ספרינג רול מאודים?

 דיסקיות עגולות של בצק אורז הטבולות לשניות ספורות  במים רותחים לקבלת מרקם נח לעבודה וממולאות בבשר עוף טחון.

מה צריך:

למילוי הבשר:

עוף טחון

ג'ינג'ר כבוש / טרי לפי המלאי הזמין

עלי נענע

בצל ירוק קצוץ – לבן + ירוק

כוסברה טריה קצוצה

מירין

רוטב צ'ילי חריף

שמן שומשום.

למעטפת הספרינג רול:

חבילה של דפי אורז (אני השתמשתי בגודל בינוני למטרה זו הם נראים לי מתאימים יותר)

קערה ובה מים רותחים

רוטב לטבילת הספרינג רול:

3 כפות מעט סויה

1 כף מירין

2 כפות צ'ילי מתוק

ג'ינג'ר קצוץ

שום קצוץ

1 כף חומץ אורז

כמה טיפות שמן שומשום.

הכנת הרוטב- לאחד היטב את כל המרכיבים לטעום ולתקן לפי הטעם האישי מי שזקוק למתיקות שיתגבר מעט מירין ,חריפות אפשר להוסיף לפי הטעם האישי.

לאידוי :

סיר אידוי

סלסלת אידוי מונחת על סיר ובו מים חמים בכמות קטנה שלא יגעו בסלסילת האידוי המונחת על הסיר.

עלי כרוב לריפוד סלסלת האידוי /בסיס סיר האידוי

מה עושים:

מכינים את מילוי הבשר – מאחדים את כל המרכיבים ומניחים לרבע שעה לאיחוד טעמים על השיש כשהקערה מכוסה. לא נתתי כמויות מדויקות כי אני עשיתי עם כמות קטנה של בשר כ – 250 גרם ממליצה להכין מראש חצי קילו. אם נמאס לכם לגלגל אפשר לעשות מעיסת הבשר קציצות מבושלות  ברוטב הן יוצאות מעולה. בעקרון הכמויות לא ממש חשובות הן יותר ענין של טעם אישי מי שאוהב טעם דומיננטי של ג'ינג'ר שיוסיף יותר ,ניתן לשחק עם הטעמים. מירין מספיק להוסיף כפית אחת מקסימום שתי כפיות. שמן שומשום לזרזף כמה טיפות, מאד בעדינות הוא שתלטן. נענע עשרה עלים בערך. כוסברה וחריפות לפי הטעם. לי לא היה פלפל צ'ילי טרי הוספתי כמה טיפות רוטב חריף  אפשר כמובן להוסיף צ'ילי טרי זה יוסיף נגיעת צבע אדומה ומשגעת.

כך נראית תערובת הבשר

כך נראית תערובת הבשר

לעבודת המילוי –

לפני שמתחילים למלא מכינים את סיר האידוי או סלסלת האידוי – מרפדים את הסלסילה בעלי כרוב על מנת למנוע מהספרינג רול להדבק בעת האידוי. להעמיד מבעוד מועד סיר עם מים על מנת שהמים ירתחו ויהיו מוכנים לתהליך האידוי.

מתקן האידוי מחכה לאגרולים

מתקן האידוי מחכה לאגרולים

מניחים על משטח עבודה קערה עם מים רותחים. לוקחים דף אורז וטובלים אותו בזהירות מים הרותחים לשניות ספורות. הוא מיד נהיה סמרטוט גמיש וחלקלק. להוציא בזהירות ולפרוש אותו על משטח העבודה. דף האורז הוא עגול, בחלק האנכי התחתון ,נותיר מעט שוליים ,ניקח מעט מן המילוי ונניח אותו בצורת נקניק לרוחב דף האורז. את השוליים שהותרנו נגלגל מעל הבשר, נהדק תוך כדי גלגול נוסף את הבשר. את השוליים מצד ימין ושמאל נקפל מעל. נמשיך לגלגל עד סוף דף האורז ,נוצר מעין סיגר מבצק האורז הממולא. כשנסיים לגלגל את הספרינג רול נניח אותו מיד בסלסילת האידוי על גבי עלי הכרוב (דף האורז מאד דביק ואם לא נניח מיד בסיר אחר כך כשנרצה להעביר אותו הוא עשוי להידבק ולהתפרק).

ספרינג רולס בדרך להיות מוכנים

ספרינג רולס בדרך להיות מוכנים

כשסיימנו לגלגל את הכמות הרצויה נניח את סלסלת האידוי מעל הסיר ונכסה אותה במכסה שיש לו חורים, על מנת שהאדים יוכלו להשתחרר. אני השתמשתי במסננת.

זמן האידוי הוא 7-10 דקות במקסימום. בדרך כלל המחזור הראשון לוקח מעט יותר זמן ואם ממשיכים לעוד כמה מחזורי אידוי הזמן הולך ומתקצר.

את הספרינג רול המוכנים מניחים על צלחת שמרופדת בעלי כרוב ומגישים עם הרוטב שהכנו. טובלים בתוך הרוטב ואוכלים. (אוכלים בידיים ,חלק ניכר מהאהבה שלי למנות שכאלה זה הלגיטימציה לאכול בידיים)

מוכנים לאכילה

מוכנים לאכילה

הכנתי את המנה מוגשת אבל שכחתי לצלם ,אולי בגלל שנורא רציתי כבר לאכול אז לא התאפקתי עם הביס. יצא בדיוק כמו שרציתי. הבשר לא מתייבש הוא עסיסי ועם ניחוחות של רעננות בזכות הנענע והג'ינג'ר. מעטפת האורז שומרת על הגמישות שלה ,חמימה וחלקלקה על הלשון. מנה שהיא נשנוש מצד אחד אבל משביעה מצד שני. פתרון טוב לאוכל קליל שהוא גם חם.

חשוב לאכול את הספרינג מיד עם תום ההכנה אחר כך הם נהיים צמיגיים יתר על המידה.

שנה טובה ומוצלחת לכולנו. שתהיה זאת שנה למזכרת שנזכור להתנהג יפה לעצמנו לכבד את הגוף והנפש שלנו ושל אהובינו וסובבינו.

©

