כדורי קוקוס וריבת חלב ללא גלוטן

בחיים של כל אדם יש שבועות שללא שום סיבה נראית לעין נדמים יותר עמוסים מאחרים. דמיינו סצנה מסרט הוליוודי: "על הקיר תלוי פנקס ,דפי הפנקס ניתנים לתלישה, על כל דף מצוין תאריך, הדפים מתעופפים קדימה ,נתלשים מהפנקס, התאריך דוהר קדימה. קאט ,סצנה באה ,כתובית על התמונה "אחרי שלושה חודשים/שנים (מחק את המיותר). ככה אני מרגישה לאחרונה,דפי לוח השנה מתעופפים קדימה בקצב מבהיל. רגע אחד אני קמה  בבוקר יום ראשון של שבוע חדש,עוד לא הספקתי למצמץ והנה אני מרוחה על הספה בסופו של יום חמישי. אלו הם חיי בחודש האחרון , אוברדראפט תמידי של זמן.מנסה לשחזר נשימות מרגיעות ורק מכניסה את עצמי להיפר ונטילציה. יופי אתם שואלים את עצמכם, למה אני בכלל דשה בזה ? כי דווקא העומס הזה שגורם לי לנסות לנצל כל דקה במלואה וגם להספיק לעמוד בסטנדרטים הנוקשים שלי הביאו  אותי ליצר את ממתק מתוק ופשוט נטול גלוטן.

בהיותי חובבת מטבח הדביקו לי (בלי לשאול ) גם אהבה לאפיה.לא עזרו התלונות שלי ,ניסיונות השכנוע שאין קשר בין בישול לאפיה. אז מה אם עד שהגסטרונום נולד לפני אוטוטו תשע  שנים לא ידעתי לאפות כלום ? מהרגע שהתחלתי לאפות, הפכתי לכוהנת האפייה המשפחתית. ניחא הייתה זאת משפחה רגילה בלי בעיות מיוחדות אבל החיים מורכבים ולנו בקרב בני הבית יש גיסה צליאקית שמאתגרת אותי כל פעם מחדש. (במאמר מוסגר למרות שאני נקראת מתלוננת .. אני נהנית מהאתגר הזה ומהשמחה שלה כל פעם שגם היא יכולה לאכול מהקינוח). כך השם שלי הפך למילה נרדפת לעוגת יום הולדת בחוגים המשפחתיים. מתוקף המצב היה לי ברור שהעוגה ליום ההולדת של חמי היא המשימה האישית שלי ובד בבד עם ההבנה הזאת צצה לה ההבנה נוספת שאין שום סיכוי לצלוח את המשימה העוגתית מפאת מחסור בזמן. לאחר משא ומתן ארוך ומייסר עם עצמי החלטתי לוותר על העוגה ולרכוש בשוק בסבוסות ובקלוואות החביבות כל כך על חמי ולתת לעצמי פטור. רכשתי את העוגות ולא חשתי באווירת השחרור והקתרזיס המצופה. השאלה מה יהיה על הקינוח של גיסתי לא פסקה מלנקר בראשי. במהירות סרקתי בראש את המלאי הביתי ,הכנסתי אותו למשוואה ביחד עם פרק הזמן המצומצם שהיה בראשותי ובינגו הרעיון הבשיל.

וכך נולדו להם כדורי קוקוס וריבת חלב מצופים בשוקולד.

ככה נראים כדורונים לפני הטבילה בשוקולד

ככה נראים כדורונים לפני הטבילה בשוקולד

מה צריך: (זוהי הכמות ל – 15 כדורים. מי שזקוק ליותר ואתם זקוקים ליותר, גם אם כרגע אתם לא יודעים את זה, להכפיל כמויות)

100 גרם קוקוס (הכי פשוט בשקית ואקום במכולת, אבל ! אם ידכם משיגה קוקוס קלוי זה נראה לי פי אלף יותר טעים)

שתים וחצי – שלוש וחצי כפות גדושות בריבת חלב (מאיכות טובה הצהובה של קונדיטור מצוינת)

כפית /כף שטוחה – נוטלה רק בשביל הגוון הקלוש האגוזי בטעם

200 גרם שוקולד מריר איכותי

מה עושים:

בשלב הזה בטח כבר ניחשתם אבל בכל זאת אני אסביר.

לקערה שופכים את הקוקוס מערבבים עם שתי כפות של ריבת חלב וכפית הנוטלה אם יש צורך מוסיפים עוד חצי כף ריבת חלב וחוזר חלילה. התערובת מוכנה שהיא יבשה למדי וניתן לקרוץ ממנה כדורים. (אם היא טיפל'ה דביקה לא נורא במילא אנחנו מקררים אותה לפני העבודה)

תערובת מוכנה לכדורי קוקוס וריבת חלב

תערובת מוכנה לכדורי קוקוס וריבת חלב

מאשפזים את התערובת במקרר לשעתיים (במקרה האישי שלי כי מיהרנו לארוחת צהריים משפחתית). אם אתם לחוצים בזמן מספיקה לדעתי רבע שעה כדי שאפשר יהיה לגלגל כדורים בנוחות יחסית.

טיפול בקור

טיפול בקור

ממלאים קערית קטנה עם מים שתהיה ליד הקערה עם התערובת למקרה הצורך. אני לא הייתי זקוקה להרטיב את הידים. לקרוץ חתיכה ולגלגל לכדור. להשתדל לא לאכול את כל התערובת בזמן ההכנה. (אני בעוונותיי לא אוהבת קוקוס אבל הגסטרונום כל פעם בא לבדוק אולי הטעם ישתנה בדקה האחרונה). להניח את הכדורים על צלחת/תבנית/מגש מצופים בנייר אפיה. כשמסיימים להכניס את הכדורים למקפיא שיתקררו היטב בדרך לאמבט השוקולד שמחכה להם.

השוקולד מוכן

השוקולד מוכן

בזמן שהכדורים מתקררים להמיס 200 גרם שוקולד במיקרו או בבן מארי. לאחר שהשוקולד נמס להבליע בתוכו 20 גרם חמאה ולערבב היטב. להוציא את הכדורונים מהמקפיא ולטבול בעזרת מזלג (אם את/ ה בן לאצולה הבריטית ) או לזרוק כדור לתוך השוקולד ולדוג אותו בעזרת מזלג ,לנער קלות על מנת שעודפי השוקולד יחזרו לקערה ולהניח את הכדורים המצופים ליבוש על נייר אפיה. אחרי שכל הכדורים מצופים להכניס למקפיא. אני שומרת עליהם במקפיא ומוציאה רבע שעה לפני ההגשה.

משטח מוכן ליבוש הכדורונים רשת ומתחתיה נייר אפיה שיקלוט את טפטופי השוקולד

משטח מוכן ליבוש הכדורונים
רשת ומתחתיה נייר אפיה שיקלוט את טפטופי השוקולד

מתייבשים על הרשת

מתייבשים על הרשת

פתרון מעולה לציליאקים, לפסח, לסתם יום חול. ההכנה קלי קלוטו והילדים התמוגגו (לא שהמבוגרים השאירו להם הרבה מדי ).

מוכנים ומחכים לאכילה

מוכנים ומחכים לאכילה

 ©

