קינוח פרווה לשולחן חג הפסח

חג החרות בפתח וכל המדינה במתח (קוראים לו כך כי אחרי שצלחתם את כל התלאות בדרך אליו מגיע לכם לנח על זרי הדפנה ולפתוח כפתור במכנסיים). בהנחה שצלחתם את הדיונים מי עושה את החג אצל מי ולמה. בהנחה שסיימתם לריב ולשלוף את טבלאות האקסל שהקלדתם בשקדנות, הממחישות כמה פעמים עשיתם חג אצלך במשפחה מול  אצלו במשפחה. בהנחה שבסה"כ הבנתם שמשפחה זה דבר ממש חשוב אפילו שלא תמיד יש לנו סבלנות אליה. בהנחה שסיימתם לרכוש מתנות לכל דודה מדימונה וסבתא מבנימינה. אני מרשה לעצמי להניח  שגם סיימתם להתחבט בסוגיה אם לרכוש בגדים חדשים לטף, או להשמיש אחת מתועפות החולצות /מכנסיים שנמצאות בארון (עוד עם הטיקט). אחרי כל אלו צריך גם להפיל את הפור על המנה הנבחרת אותה נביא  אחר כבוד ובחזה נפוח לשולחן הסדר. צריך לבחור, להתחשב בטעם הרוב, להצטייד במצרכים ולקוות שהמנה תצא  טעימה כדי שכולם יבואו אחר כך לבקש את המתכון. התפקיד המסורתי שלי בשנים האחרונות הוא ראש מדור קינוחים לא ברור לי איך התגלגל לפתחי התפקיד הזה כי אני ברוב המקרים שייכת לקליקת הבשלנים ולא הקונדיטורים, אבל מכיוון שלא היו מתנדבים אחרים לקינוחים ומכיוון שאין מנוס מלמלא את החלל הריק שנשאר תמיד אחרי ארוחות (גם אחרי ארוחות  דשנות כמו זו של ליל הסדר) לקחתי על כתפיי הרחובות (ליטרלי רחבות) את המשימה.
כדי שלא יהיה לי קל מעבר למגבלות הכשרות הרגילות של חג הפסח, הצטיידתי בגיסה צליאקית (מה שפוסל כל שימוש בעוגיות יין, קמח מצה ושות') ובקשה מטעם הצד המקפיד על כשרות ממש שיהיה זה קינוח פרווה. כל שנה אני מוצאת את עצמי מחפשת פתרונות שישביעו את רצוני ששונא שמנת צמחית ומרגרינה. עד כה נוסו בהצלחה מספר מתכונים נקיים מתחליפים אלו.  אני מביאה לפניכם את השניים שפותחים את טבלת שביעות הרצון המשפחתית ומתנצלת עמוקות שאין תמונות בנמצא. בחגי הפסח הקודמים טרם נדבקתי בוירוס שגעת הצילום אני מבקשת את מחילתכם זה לא גורע כהוא זה מטעמן של המנות.

<במאמר  מוסגר אם מישהו ,עשה ,צילם ומבסוט מוזמן בשמחה להעביר לי תמונה ואצרף לפוסט כולל הקרדיט כמובן>

מרק פירות יער:

מבוסס על מתכון מקובץ של על השולחן שמסתובב ברשת של לילך גרמן עם שינויים שלי – כשר פרווה

מה צריך :

שתי כוסות מים

כוס ורבע סוכר

חצי מקל וניל

בקבוק יין לבן מאיכות טובה – אני מעדיפה יבש כי המרק מתוק מי שאוהב מתיקות נוספת ישתמש ביין חצי יבש

700 גרם תות שדה

250 גרם פירות יער מכל סוג שתבחרו – טרי/קפוא

מה עושים:

מרתיחים מים וסוכר על האש עד להיווצרות סירופ סוכר ,מוסיפים את גרגירי הווניל ומבשלים יחד עוד דקות בודדות על אש קטנה.

להוריד את סירופ הסוכר  מהאש ולצנן אותו כרבע שעה.

להכניס למעבד מזון את תות השדה ,פירות היער וסירופ הסוכר להפעיל את המעבד לדקותיים.

לאחר הריסוק לסנן את הנוזל שנוצר במסננת דקה על מנת לקבל נוזל נטול גוף בצבע אדום יפיפה.
להוסיף את היין הלבן
לצנן היטב.

להגשה:

להניח בתחתית קערית ההגשה – חתיכות מרנג לבנות , תותים חתוכים ופרי יער  (לשמור מעט מבעוד מועד) ומעל למזוג את המרק. לקשט בעלי נענע.

חשוב – טמפרטורת הגשת המרק צוננת מאד. (תחשבו יין לבן)

מרק מלון – מקור המתכון האינטרנט לא זוכרת מאיפה בדיוק אני מביאה את המתכון כלשונו ומתחת ההערות שלי.

מה צריך:

1.2 ק"ג מלון טרי- רצו ילבחור מלון רך במקצת ומתוק (תעזרו בחוש הריח , למלון בשל יש ריח מתקתק וחזק של אהממ .. מלון)

100 גרם סוכר

300 מיליליטר מיץ תפוזים סחור טרי

50 – מיליליטר מיץ לימון סחוט טרי

כוס פירות יער

עלי נענע

מה עושים: לקלף ולנקות את המלון מגרעינים, ולחתוך לקוביות גדולות.
להכניס למעבד מזון (אני עשיתי בבלנדר) את קוביות המלון, הסוכר, מיץ התפוזים והלימון. לערבב היטב עד שכל המרכיבים התמזגו היטב. לסנן את המרק במסננת דקה ולצנן את המרק היטב.

ההגשה לפי המתכון המקורי- להגיש בכוס מרטיני. לשים בכוס מספר פירות יער ולמזוג מעל את המרק. לקשט בעלי נענע.

הערות שלי:

אני השתמשתי בתותים במקום בפירות יער,את התותים חתכתי לקוביות והנחתי בקערה לקערה הוספתי כפית בלסמי וכף וחצי סוכר , אשפזתי במקרר עד ההגשה.

רציתי גם להוסיף טקסטורה קראנצ'ית למנה לכן הכנתי קרוטונים משקדים לבנים קלופים – במחבת המסתי חצי כוס סוכר עם כף מים כשהסוכר הפך לקרמל הוספתי שקדים וכיביתי את האש.ערבבתי היטב את השקדים בתוך הקרמל עד לציפוי מיטבי. את השקדים המקורמלים שיטחתי על סילפט (משטח סיליקון) אפשר גם לשטח על גבי נייר אפיה בתבנית התנור.אפיתי 20 דקות בתנור על 140 מעלות (כל תנור שונה לבדוק כבר אחר יעשר דקות שלא ישרפו השקדים העדינים)

בהגשה – הנחתי כף תותים בקערית שקופה על זה מזגתי מלון ופיזרתי קצת שקדים.

לא יודעת אם שמתם לב אבל יש קו מנחה בקינוחים כאמור במקום לנסות להתאים קינוחים חלביים לגרסה פרווה למצוא קינוחים שמלכתחילה אין בהם שימוש במוצרי חלב אלא בחומרי גלם רעננים וטריים במידת האפשר. היתרון של הקינוחים הפירותיים שהם קלילים, יש בהם חמצמצות והם מתאימים מאד אחרי ארוחה כבדה.

חג חירות שמח !

©

