מוס שוקולד אפוי פרווה כשל"פ – קינוח בכוס

השנה החלטתי על שוויון בשולחן הסדר לא עוד הכנה של מנת קינוח חלבית ומנת קינוח פרווה אלא שתי מנות קינוח פרווה ,על מנת שכולם יוכלו לאכול וחשוב מכך להחמיא לי… (נא לקרוא בהומור ולקחת לתשומת ליבכם, לעשות מאמץ לשרבב איזה תגובונת חביבה פה בבלוג לפני/אחרי שהכנתם).

מבין כל המתכונים שחלמתי ,חיפשתי ברשת, קראתי בספרים הפור נפל על קינוח קטן שתמיד מצליח (כמו השמלה הקטנה השחורה של שאנל בעולם תוכן שונה לגמרי), מוס שוקולד. התכנון המקורי היה לעשות מוס שוקולד על בסיס ביצים חיות (כמובן מוקצפות וקצת מתבשלות בשוקולד החם שהמסנו) אבל מפגש איכותי עם חברתי האופה המשובחת הדר (כן הדר, את, את! אחראית לכל הטוב הזה),הביא אותי  לחשב מסלול מחדש. "מה הבעיה" הביטה בי הדר מעברו השני של השולחן, כשבינינו מפרידה כוס קפה משובחת ומשהו שהוא הכלאה בין עוגיית ענק למאפה קטן, עוגיית בננה מקורמלת ענקית  ואלוהית של ארקפה  ,"תאפי את המוס". טדאאם כל האסימונים נופלים (אסימון, זוכרים?  זה המטבע שבעזרתו היו מתפעלים את הטלפון הציבורי אי שם בשנות השבעים והשמונים ), אני אעשה למוס שלי אמבטיית אדים (ג'קוזי?) בתנור וככה גם יהיה לי מוס שוקולד וגם לא יהיו בו ביצים חיות. רגע, הבטתי בהדר בחשדנות ומה על כוסות הזכוכית היפות שרכשתי על מנת להגיש בהן את המוס?. "מה זאת אומרת" הביטה בי הדר בעיניים שואלות "תאפי בכוסות לא יקרה להן כלום" . בחיי שהאמנתי לה, אבל החלטתי לבדוק את הנושא לפני ערב פסח כדי שלא אצטרך למצוא קינוח מאולתר (נגיד קרפצ'יו פילה תפוז שוחה בדרמבוי ומקושט בנענע נשמע טוב לא ? ) בדקה התשעים. והנה המתכון לפניכם , אחרי שעבר סבב טעימות מגוון טועמים גדולים ,קטנים , נשים ,גברים  וכולם אהבו אותו פה אחד.

זאת כוסית הניסיונות שלי צריך למלא את המוס עד לשלושת רבעי כוס ולקשט בשכבה עליונה.

זאת כוסית הניסיונות שלי צריך למלא את המוס עד לשלושת רבעי כוס ולקשט בשכבה עליונה.

מה צריך:

זה כל מה שצריך

זה כל מה שצריך

פחית קרם קוקוס – פחית גדולה מכילה 400 מיל' נוזל

400 גרם שוקולד מריר פרווה מאיכות טובה

פקק תמצית וניל משובחת

שתי ביצים מופרדות לחלמונים וחלבונים

רבע כוס סוכר (אני לא אוהבת מתיקות מי שאוהב יותר מתוק שיוסיף סוכר )

מה עושים:

שוברים את השוקולד לקוביות (או ששמים מטבעות שוקולד ) , מניחים את הקוביות בקערה, מחממים את קרם הקוקוס במיקרו (30 שניות מערבבים וממשיכים לפי הצורך עד שחם מספיק) . שופכים את קרם הקוקוס על השוקולד ומערבבים היטב עד שהשוקולד נמס והתערובת נוזלית. מוסיפים פקק וניל ואת שני החלמונים. כל חלמון בנפרד , טורפים מיד ובנחרצות על מנת שלא תיווצר לכם חביתה.
את החלבונים מקציפים לקצף יציב – בקערת המיקסר הנקייה (חשוב שלא תהיה בה טיפת שומן, אני עוברת לפני ההקצפה עם חצי לימון על הקערה ודפנותיה)  מניחים את החלבונים בקערה ,מתחילים להקציף כאשר מתחיל להיווצר קצף מוסיפים את הסוכר בהדרגה. חמש עד שבע דקות ויש לכם קצף יציב ומבריק. לתוך תערובת השוקולד מעבירים שליש מקצף הביצים ,מקפלים עד שהתערובת מתאחדת ומוסיפים אותה לשארית קצף הביצים, מקפלים בזהירות.
ממלאים כוסות זכוכית עד  ל – 3/4 מנפח הכוס במוס השוקולד. מניחים את הכוסות בתבנית בעלת דפנות יחסית גבוהות שמגיעות עד למחצית הכוס. מניחים בתנור ושופכים בזהירות את המים  לתוך התבנית ( מי  ברז רגילים). אופים בחום של 160 מעלות. זמן האפיה משתנה מתנור לתנור. פחות או יותר עשר דקות – שתים עשרה דקות אפיה. מומלץ לבדוק אחרי תשע דקות. על השכבה העליונה צריך להיווצר מעין קרום דקיק פריך ובפנים נשאר מרקם מוסי נפלא. להוציא מהתנור כשמוכן ולשלוף מהתבנית. לא להשאיר בתבנית כי המים החמים יבשלו את המוס וחבל לפספס את המרקם הרך והנימוח שמתגלגל על הכפית לתוך הלשון.

ככה צריך להראות הקרום העליון שנוצר ברגע שיש כזה להוציא מהתנור

מראה מלמעלה

הגשה: אני מתכננת להגיש עם שכבה עליונה של אגוזים בקרמל מלוח. חשבתי להגיש גם עם שכבה של מרמלדת לימון.

לו הקינוח הנוסף שאני מגישה לא היה מבוסס על תותים הייתי מגישה עם שכבה עליונה של קוביות תותים.

מהכמות הזאת אני מעריכה שיצאו בערך 12 כוסות מוס שוקולד קטנות. (אני הכנתי חצי כמות שממנה הכנתי שש כוסיות )

אפשר להגיש קר מהמקרר ואפשר להגיש בטמפרטורת החדר לא יודעת להחליט מהי האופציה היותר טעימה ,שתיהן טעימות מאד.

ככה צריך להראות המרקם של המוס

ככה צריך להראות המרקם של המוס

עדכון כמעט היישר משולחן הסדר הגשתי את המוס בטמפרטורת החדר עליו שכבה של אגוזי מקדמיה, פקאן וברזיל בקרמל שעשוי מסוכר חום בהיר על זה פיזרתי מעט גרידת לימון וקוקוס קלוי יצא מעדן

©

