ממרח פלפל ירוק חריף ולימון כבוש – פלפלימונה

עד לפני מספר שנים לא נגעתי בחריף. לא סתם התרחקתי מחריף כמו מאש טענתי שהוא משנה לי את טעמו של המזון ומאפיל על טעמיו. במהלך השנים האחרונות התאהבתי בחריפות על סוגיה וגווניה השונים. מניחה שהשינוי הגיעה לאיטו בד בבד עם חיבתי הגוברת למטבח התאילנדי ,תאווה זו המשיכה וגדלה עם אהבתי המחודשת למטבח המקסיקני שגם הוא רווי בפיקנטיות עליזה וכך בלי משים זלגה אל המטבח הביתי. היום מנה שאין בה חרפרפות קלה עשויה להרגיש לי חסרה בטעמיה. במסגרת מסע התגליות לרבדים השונים של החריפות אני רוכשת הביתה פלפלים חריפים מסוגים שונים ומשחקת איתם. הפעם יצרתי ממרח  שלו צבע ירוק עז, משובב נפש, זועק טריות, ופותח אפים סתמים של חורף. הממרח משלב את האהבה החדשה הנוספת שלי לימונים כבושים. חריפות ולימון כבוש אלו שני טעמים אהובים שרכשתי לי רק לאחרונה עם הגיל והחשיפה לחומרי הגלם הללו שלא היו שגורים במטבחה של אימי. השילוב ביניהם חביב עלי מאד , על אף הדומיננטיות של כל אחד מהם בנפרד ביחד הם משתלבים בעדינות שלא פוגמת זה בטעמו של זה אלא משפרת אותו.

המתכון הוא לכמות קטנה למדי ממליצה להכפיל כמויות. הממרח יכול לשבת לפחות שבוע במקרר ולשדרג בנגיעה קלילה המון מנות לאורך כל השבוע.

מה צריך:

פלפל ירוק חריף

רבע צרור כוסברה

רבע צרור פטרוזיליה

מיני לימון כבוש

מלח גס

פלפל שחור גרוס

שתי שיני שום

חצי כפית מיץ לימון טרי

ארבע כפות שמן זית

מבט אל חומרי הגלם

מבט אל חומרי הגלם

מה עושים :

חוצים את הפלפל הירוק לשנים מרחיקים או לא את הגרעינים לפי מידת החריפות הרצויה. אם משאירים את הגרעינים גרעינים = חריף מאד.

מניחים על קרש חיתוך את הפלפל חתוך לחתיכות גסות וגם את הפטרוזיליה והכוסברה (חשוב שהעלים הירוקים יהיו נקיים ויבשים, אני מייבשת את הצרור שאני קונה היטב במייבש חסה ומגלגלת בנייר עיתון או בנייר סופג כשהוא כבר יבש למדי ושולחת לאשפוז במקרר. העלים יוצאים יבשים ופריכים) קוצצים היטב בסכין.

לאחר שהתערובת קצוצה למדי מוסיפים לה לימון כבוש חתוך, את שיני השום ומפזרים מעט מלח ים אטלנטי וקוצצים היטב מכל הצדדים עד שהתערובת קצוצה דק דק כמו ממרח גס למדי.

מנוחת הלוחם

מנוחת הלוחם

מעבירים את התערובת לצנצנת זכוכית מוסיפים שפריץ מיץ לימון ושלוש כפות שמן זית מערבבים היטב בעזרת מזלג. מעל מזלפים את כף השמן הנוספת שתאטום ותשמור על הממרח.

קצוץ דק אבל בכל זאת יש חתיכות קטנטנות ונגיסות

קצוץ דק אבל בכל זאת יש חתיכות קטנטנות ונגיסות

לממרח יש המון שימושים והוא משדרג כל כריך ,בכל הרכב.

אפשר גם להגיש אותו ליד קציצות , מעל טחינה, מעל חומוס, לערבב עם גבינה , לשדרג סלט טונה – השמים הם הגבול.

מוכן מחכה לקשה של לחם טרי

אני הגשתי לטעימות משפחתיות כקישוט על כריך – לחמנית ביס מרוחה במעט מיונז עליו פלפל קלוי שעליו מונחות פרוסות של ברזואלה (נקניק בקר איטלקי – פרוס דקיק ) ומעל כל זה תלולית מהממרח הלימוני חריף.

כריך ביס

 ©

