עוגת השוקולד הקלה והטובה בעולם (יש גם גרסה ללא גלוטן )

כל אמא נשבעת בעוגת השוקולד שהיא מכינה  שזאת העוגה הטובה והטעימה בעולם. אבל זאת שלי בחיי שהיא כזאת. העוגה הזו  בעצם לא שלי אלא מתכון שעבר כל כך הרבה ידיים שאני לא באמת יודעת למי לשייך אותו. אני פגשתי בו לפני כתשע  שנים כשהגסטרונום חגג יום הולדת שנה במשפחתון ואני נדרשתי לראשונה בחיי לסוגיית העוגה, שהרי מן הידועות הן שאין אין אין חגיגה בלי בלי בלי בלי עוגה. שיטוט במרשתת והתייעצות קלה בפייסבוק דאז = פורום של אחד הפורטלים הגדולים העלה בחכתי את המתכון הפשוט לעוגת שוקולד פאדג'ית ונימוחה.

מאז תשע שנים אחרי עדיין זו העוגה המככבת בכל חגיגות יום ההולדת של ילדיי. אם ברצונכם להבין מה הכוונה כל חגיגות יום ההולדת אנא  תשאלו , אשמח לשתף אתכם בהפינינג המתמשך עד האינסוף , לכל יום הולדת יש מספר תתי ימי הולדת: יום הולדת אחד בגן , אחד למשפחה המצומצת , אחד למשפחה המורחבת , אחד לחברים ..  בקיצור  כל יום הולדת מניב לפחות שלוש עוגות שוקולד. חובבי  חידות מתמטיות (יש כאלו ?) מוזמנים לנסות ולחשב כמה פעמים לפחות הכנתי את העוגה הזאת אני אסכם את הנושא במילה אחת "הרבה"  וכל פעם אני נשבעת שהפעם יצאה לי העוגה הכי טעימה.שמועות אמרו שיתכן שמקור המתכון הוא משפחת סירקיס לא יודעת איזה ענף מהמשפחה אבל מלבד הצער האמיתי שאין לי קרדיט אמיתי לציין אני ממליצה בכל פה (מלא בחתיכת עוגה ) להכין את העוגה הפאדג'ית הזאת.

חשוב לציין  אחד : אין דרך חזרה , הכנתם אותה פעם אחת זהו אתם מכורים, היא משאירה באבק הרבה עוגות שוקולד בחושות אחרות.

חשוב לציין שתיים:  שצריך מאד להקפיד על זמני האפיה ולבדוק אותה תוך כדי אפייה לא מעט כי אם אפיתם אותה יתר על המידה היא תהיה סתם עוד עוגת שוקולד , אבל ! לא עוגת השוקולד הטעימה בעולם . אולם אם תוציאו אותה בזמן והבפנוכו שלה ישאר עסיסי ועתיר שוקולד או אז תבינו בדיוק למה רק אותה אני מכינה כבר תשע שנים.

חשוב לציין שלוש: במהלך השנים גיסתי גילתה שהיא רגישה לגלוטן כך שהפכנו את העוגה לעוגה נטולת גלוטן. כיוון שכמות הקמח בעוגה מזערית לא היתה כל בעיה להמיר אותו לגרסה נטולת גלוטן שטעמה לא נופל מזו עם הגלוטן. עוד שניה למטה המתכון כולל ההמרה.

חשוב לציין ארבע :הבלוגרית בובעל'ה המשגעת שנותנת אחלה מתכונים וכדאי לכם להציץ אצלה , העבירה אליי משימה  לא פשוטה לכתוב עשרה דברים שלא יודעים עליי. מי שזה בטעות מענין אותו מוזמן להציץ אחרי המתכון לרשימת העשר שלי ויותר חשוב לראות למי העברתי את השרביט.

עוגת השוקולד הטובה בעולם עם / בלי גלוטן

מה צריך :

לעוגה –

200 גרם שוקולד מריר

200 גרם חמאה חתוכה לקוביות

כוס סוכר

כפית תמצית וניל משובחת

חמש ביצים

ארבע כפות קמח

כפית אבקת אפייה

לגרסא נטולת גלוטן :

ארבע כפות קמח גלעם ללא גלוטן – הקמח המסובסד  שנמכר בכל סופר + כפית אבקת אפיה

או

שלוש כפות קמח גלעם + כף קמח תפוחי אדמה + כפית אבקת אפיה

כל החומרים לעוגה מלבד הקמח

כל החומרים לעוגה מלבד הקמח

לקרם שוקולד:

200 גרם שוקולד לפי בחירה

(אני אוהבת לעשות את הקרם עם שוקולד מריר או שילוב של שוקולד מריר וחלב , אפשר גם רק על בסיס שוקולד חלב  אבל אז הצבע של הקרם יהיה בהיר יחסית)

80 גרם שמנת מתוקה

אפשרות : 20 גרם חלב מרוכז (בערך כף )

מה עושים :

מחממים תנור ל – 170 מעלות.

מכינים תבנית מתפרקת בקוטר של 24. בתבנית גדולה יותר העוגה תצא נמוכה מאד. לטעמי תבנית עגולה מתפרקת בגודל 24 מושלמת לעוגה.

העוגה יוצאת יחסית נמוכה ,אבל כיוון שזאת עוגת פאדג'  בעלת טעמים מרוכזים זה הולם את מימדיה. מרפדים את הבסיס בנייר אפיה על מנת שאם חלילה התבנית לא אטומה ועיסת העוגה תזלוג החוצה שלא תטנף לכם את התנור.

התבנית מוכנה

שלב 1:

ממיסים בסיר על הגז – קוביות חמאה, שוקולד מפורק לקוביות , וכוס סוכר (טריק שלמדתי בזמנו מהשף הערום האליל היה לשים בסוכר שאריות של מקל וניל שהשתמשתי בתוכנו. קליפות המקל מלאות בטעם ונילי ומשביחות את טעמו של הסוכר). מערבבים את התערובת כל הזמן עד שהשוקולד, החמאה והסוכר נמסים ומתאחדים. מוסיפים כפית תמצית וניל משובחת ומערבבים היטב לקבלת תערובת חלקה ומבריקה.

20140110_134619 20140110_135117

תערובת השוקולד מוכנה

תערובת השוקולד מוכנה

שלב 2:

מצננים את התערובת על השיש מספר דקות ואז מבליעים את הביצים אל תוך התערובת. מבליעים כל פעם ביצה אחת תוך כדי בחישה נמרצת על מנת שלא נקבל בטעות חביתת שוקולד. עם כל ביצה שמוסיפים התערובת הופכת להיות סמיכה יותר ומעט קשה יותר לערבוב.

מוסיפים ביצים להעשרת התערובת

מוסיפים ביצים להעשרת התערובת

שלב 3:

מוסיפים את הקמח ארבע כפות יפות של קמח וכפית אבקת אפיה ומערבבים נמרצות עד שהקמח נבלע גמרי בתערובת. ( אותו דבר עושים במידה ובחרתם בקמחים  נטולי גלוטן)

זה הכל – מכניסים את העוגה למרכז התנור שחומם מראש על חום של 170 מעלות.

בעקרון זמן האפיה הוא כ – ארבעים דקות. אבל כל תנור והיכולות שלו. אני שמה טיימר לעשרים דקות ראשונות של מנוחה ללא התערבות. לאחר כעשרים דקות אני בודקת את העוגה לפעמים רואים שהבנוכו רוטט לגמרי אבל הקרום העליון כבר נאפה דייו, במקרה כזה רצוי להניח מעל העוגה ברישול יריעה של נייר אלומיניום שיגן על השכבה העליונה. ממשיכים לאפות כעשר דקות נוספות ובודקים מה מצבה של העוגה.העוגה צריכה לצאת מהתנור כשהיא יציבה למדי וטיפונת רוטטת במרכזה. אני בודקת גם בעזרת קיסם. הקיסם לא צריך לצאת יבש אלא לח למדי אבל לא רטוב לגמרי. בעשר דקות האחרונות אני נשארת קרובה לעוגה ובודקת אותה מדי שלוש ארבע דקות.

פני השטח כמו מכתש שוקולדי מלא בקיעים שניתן להציץ לעומקדם ולראות מרקם מעט רוטט ונימוח של השוקולד

פני השטח כמו מכתש שוקולדי מלא בקיעים שניתן להציץ לעומקם ולראות מרקם מעט רוטט ונימוח של השוקולד

בזמן שהעוגה בתנור אני מכינה את קרם השוקולד:

מכינה בן מרי – קערה המונחת על סיר ובו מעט מים המתחמם על הגז. המים לא נוגעים בקערה אלא היא מתחממת מהאדים שנוצרים בתוך חלל הסיר. מניחים קוביות שוקולד בסיר ובאמצעות חום לא ישיר השוקולד העדין נמס. כשהשוקולד נמס, אנו מוסיפים את השמנת ומאחדים אותה תוך כדי ערבוב לתוך תערובת השוקולד. מי שמעונין יכול להוסיף בשלב הזה מעט חלב מרוכז שיעשיר במתיקות קרמלית את קרם השוקולד.

קרם שוקולד עשוי חצי שוקולד חלב וחצי שוקולד מריר מעושר בחלב מרוכז

קרם שוקולד עשוי חצי שוקולד חלב וחצי שוקולד מריר מעושר בחלב מרוכז

כשהעוגה יוצאת מהתנור אני מחוררת אותה מעט בעזרת קיסם ושופכת עליה את קרם השוקולד. כך שחלק מהקרם נספג בתוך העוגה וחלק מצפה אותה מלמעלה. הקרם שחודר לחלל העוגה מעשיר את המרקם הפאדג'י שלה.

העוגה הזאת היא עוגה עדינה היא לא תהווה בסיס טוב לעוגות שצריך לקשט בבצק סוכר או עוגות שצריכות לנסוע רחוק.

נעוגה מקושטת בחטיפי שוקולד וקורנפלקס / פצפוצי אורז מבית ממתקי כרמית. ומקושטת בסוכריות כסופות קריסטליות

העוגה מקושטת בחטיפי שוקולד וקורנפלקס / פצפוצי אורז מבית ממתקי כרמית. ומקושטת בסוכריות כסופות קריסטליות

וואלה , הגענו לרגע האמת עשרה דברים שאתם לא יודעים עליי מנסה למצוא מידע חשוב , משהו שיהפוך את עולמכם אבל הממ כמה מוזר אין לי כזה אז תסתדרו עם מה שיש..

  1. על אף הפוסט שכרגע קראתם אני ממש לא מעולפת על שוקולד. שוקולד זה נחמד אבל במקרה שמישהו אי פעם יציב לי את הבחירה בין שוקולד ל.. (על אף הקונטקס המתבקש סטייק אנטריקוט אז לא פיכסה איזו אסוציאציה מבאסת ) קובה סלק/ חמין / סושי  או כל אוכל טעים אחר לעולם תמצאו אותי מתחרעת באושר רב על האוכל ומשליכה מאחוריי בלי צער את השוקולד.
  2. משוגעת על מד"ב ופנטזיה החל בנסיכה הקסומה וכלה באודיסאה 2001 בחלל בכל מדיום אפשרי ספרים , סרטים , סדרות מפאת מחסור נוראי בשעות ביממה אני קצת בדיליי בתחום לשמחתי דור ההמשך ירש את הגנים שלי ומחזיק אותי עדכנית.
  3. לפרק זמן של מספר חודשים גרתי באיטליה ומאז ועד היום בכל גוף שלי עובר כאב של געגוע כשרק מזכירים את מדינת המגף.
  4. אני לא אוהבת את פריז – אני אחזור על זה שוב כי זה באמת מידע בלתי נתפס – אני לא אוהבת את פריז אבל נשבעת שאני הולכת לנסות בחודשים הקרובים ליצור חוויה מתקנת. אז אולי אני אתקן את הפרט הזה.
  5. נולדתי מקולקלת מעולם לא חלמתי על שמלת כלה או טקס חתונה בכלל. כשזמני הגיע בחרתי להתחתן עם מכנסיים או יה ממש מורדת אמיתי
  6. אני נהגת מעולה אבל שמונה טסטרים לא חשבו ככה ..
  7. שנים רבות הייתי בטוחה שכשאגדל מקור ההכנסה שלי יהיה להיות די ג'יי – מוזיקה היתה כל עולמי וזה היה בעידן שבו הדי ג'יי לא היה עדיין אלוהים ..
  8. לאהוב אוכל זה משהו שלא אני החלטתי, ככה גידלו אותו בכל רגע נתון בבית של הוריי היו מגזינים של אוכל , הם בדיוק חזרו מאיזה מסע קולינרי בחו"ל והביאו מלא הפתעות אכילות במזוודות במקפיא הביתי שלנו היו רק דברים מוזרים כמו כבד אווז, פירות ים וכל מיני כאלה מן מי שרצה שניצל היה לו ברור שזה לא הבית לבוא אליו.
  9. עכשיו ממש חגגתי ארבעים ואחד ואני עדין לא יודעת מה אני רוצה לעשות כשאהיה גדולה
  10. עוד לא יצא לי לבקר בארה"ב

מעבירה את השרביט לבלוגים שאני מחבבת מאד ואשמח לגלות עליהם עוד דברים מקוה שזה לא יגרום להם לחבב אותי פחות או בכלל.

הראשונה תענוגה שכותבת ברור וממוקד וכל מתכון שלה נקרא לי בינגו

השניה היא המרכיב הסודי שמעבר למרכיב הסודי שיש בכל מתכון. המתכונים מפורטים , מקיפים ומצולמים לעילא.

השלישית ברשימה שלי זו לאחת והיחידה – המסע ליפן – הבלוג על היקום הכי מקביל שקראתי אבל שאני לחלוטין יכולה לדמיין את עצמי בו.

הרביעית זאת מיס פודינג שהאסתטיקה אצלה מעל הכל – הכל כל כך יפה ועושה חשק (כבר הרבה זמן שאין פוסטים חדשים אולי היא תשתכנע ?)

ואחרונה חביבה מיכליק'ה בבלוג החדש והמשעשע שלה

 ©

 

