קרקרים מבצק אבוקדו טבעוני

בלי להזהיר שהפעם הולך להיות אתגר מאתגר במיוחד, נבחר החודש בפרוייקט הבלוגרים של מנטקה, הפרי הירוק הטעים בעולם (שהוא בעצם ירק במסווה) אבוקדו.
אני חובבת פלוס פלוס אבוקדו בעיקר עם הרבה לימון ומלח או בתוך רול סושי עסיסי.לאפות עם אבוקדו אפעס פחות יצא לי. לאחרונה צצו ברשת לא מעט מתכונים שמשלבים אבוקדו כמרכיב שומני בקינוחים (למשל בראוניס אבוקדו, טראפלס אבוקדו) שומן האבוקדו בריא יותר, והאבוקדו מהווה תחליף טבעוני לחמאה. אני מאידך,על אף התחושה שהאבוקדו כמרכיב לגיטימי במתוקים ובצקים מפלס את מקומו ללב ליבו של מיינסטרים האפיה,טרם הספיקותי להתנסות במתכון ירוק שכזה.

חייבת להודות שבמידת מה הייתי אובדת עצות . מחסור ברעיונות וחודש עמוס מטלות כמעט גרמו לי לשכוח מהפרוייקט. אני קוראת לזה אלצהיימר החגים זה תוקף זמנית בתקופות מרובות חגים. ונעלם כשחוזרת השגרה.כבר הייתי בדרכי לוותר החודש על האתגר ולהתנחם במאקי סלמון אבוקדו.ואז זה קרה,תקף אותי וירוס מסתורי שבגללו נאלצתי להשאר בדד בבית ביום שבת בעוד הגברים יצאו לטיול גיבוש.

שבת בבוקר , בית לבד , מצלמה טעונה ואבוקדו רך ירוק ומפתה במקרר. החלטתי לנסות להכין קרקרים מבצק אבוקדו. קרקרים טבעוניים בלי תוספת של ביצים או מוצרי חלב.
הקרקרים מהירים יחסית להכנה כשעה כולל זמן שהיה של הבצק במקרר הקרקרים מוכנים. אני הכנתי אותם ואז שילבתי אותם בארוחת בוקר ביחד עם גבינת שמנת ופלפלים קלויים. שילוב מעולה של טעמים. הטעם של האבוקדו לא דומיננטי כשאוכלים את הקרקרים אבל הוא מוסיף רובד ירוק של טעם-רעננות טריה שכזאת. הקרקר יוצא פריך אבל בחלקים מסוימים נשארת רכות ואז נוצר משחק של פריכות ורכות.

קרקר אבוקדו:

קרקר אבוקדו מוכן מקושט בגרעיני חמנייה

קרקר אבוקדו מוכן מקושט בגרעיני חמנייה

מה צריך :

אבוקדו בינוני בשל – ממליצה לטעום טיפונת יש אבוקדואים פחות טעימים זה צריך להיות אחד ממש טעים.
כוס קמח – הכנתי עם קמח לבן אפשר בטח לערבב קמחים אולי תזדקקו לטיפונת מים בהמרה לקמחים מלאים
כפית מיץ לימון טרי
מלח
רבע כפית שמרים
רבע כפית סוכר חום
צ'ילי אדום מגורר

בצק אבוקדו מוכן נכנס לצינון

בצק אבוקדו מוכן נכנס לצינון

מה עושים :

1. מרסקים את האבוקדו עם לימון ומלח למחית כמו שמכינים סלט אבוקדו. לי הכי נח לחצות את האבוקדו, להוציא את הבפנוכו בכף לצלחת שטוחה ולרסק בעזרת מזלג.
2. למחית האבוקדו להוסיף קמח, שמרים , סוכר, צ'ילי אדום לטעום ורק במידת הצורך להוסיף טיפונת מלח.
3. ללוש את הבצק כמה דקות, לכדרר לכדור בצק , לשמן מעט את הידיים וללטף את הבצק , לעטוף בניילון נצמד ולשלוח למנוחה במקרר כחצי שעה.
4.לחמם תנור ל – 200 מעלות
5. אחרי כחצי שעה להוציא את הבצק מהמקרר לחצות לחצי, חצי להשאיר במקרר וחצי לרדד בין שני דפי נייר אפיה זרויים בטיפונת קמח. לרדד את הבצק דק. לחתוך מלבן בצק גדול ולסלק את שולי הבצק. לחתוך את המבלן למעויינים / ריבועים / משולשים מה שבא לכם. אני הוספתי מעל החצי הראשון של הבצק גרעיני חמנייה. פזרתי מעל הבצק ובזהירות הנחתי נייר אפיה על הבצק ועברתי בעדינות על גרעיני החמנייה על מנת להדק אותם אל הבצק. את מחצית הבצק השניה קישטתי עם שבבי צ'ילי.

לרדד דק על נייר אפיה

לרדד דק על נייר אפיה

בצק אבוקדו עם גרעיני חמניה

בצק אבוקדו עם גרעיני חמניה

בצק אבוקדו מנוקד בפתיתי צ'ילי

בצק אבוקדו מנוקד בפתיתי צ'ילי

6. הכנסתי את מלבן הבצק לתנור.
7. הכנתי בצד קערית עם שמן זית ומכחול. לאחר כשבע דקות משחתי את הקרקרים בשמן. מי שרוצה יכול להפוך את הקרקרים לצורך אפיה אחידה. בערך עשר דקות עד רבע שעה והקרקרים מוכנים. לאחר שבע שמונה דקות לעמוד ליד עד שתכירו את הזמן שנדרש לתנור שלכם מכיוון שהם נשרפים במהירות. כששולפים את הקרקרים מהתנור מושחים עוד נגיעת שמן זית.

מוכן

מוכן

מהכמות הזאת קיבלתי כשלושים מעויינים לא גדולים.
הקרקרים האלה הם בן כלאיים בין קרקר לטורטייה
אחלה לנגב איתם ממרחים מסוגים שונים
הכי מפתיע שכלום פוד אכל מהם הוא אמנם ניסה לחקור ממה הם עשויים אבל קיבל תשובות מעורפלות סקרנותו גברה עליו והוא טעם ואכל כמה וכמה קרקרים עם אבוקדו, אללי לו רק היה יודע מהו המרכיב הסודי.

מה שהכי הכי מפתיע זה שלא דמיינתם מה עוד אפשר להכין מאבוקדו. המון דברים טעימים המגרים את החושים ואת בלוטות הטעם. תציצו לחברים שלי בפרוייקט "כחומר ביד הבלוגר" עליי, לא תצטערו.

ארוחת בוקר קרקרים וחגיגה

ארוחת בוקר קרקרים וחגיגה

©

