בקיץ הזה תלבשי לבן .. מוס שוקולד לבן וקרמל אספרסו

מתישהו כשכבר הייתי די באה בימים, באחד מימי יוני של שלהי שנות ה – 90  התוודעתי לשיר הזה שצורף למעלה :" בקיץ הזה תלבשי לבן.. " אני זוכרת היטב את היום הזה, שלוש חברות לאחר סיבוב שופינג עתיר שקיות יושבות  למנוחה קלה בגן מאיר בתל אביב. כולנו באמצע שנות ה – עשרים שלנו רצות לעבר הנדנדות בפרץ של נוסטלגיה לילדותנו.

לפתע אחת מאיתנו אומרת במבט חצי מהורהר כמו פגש לרגע את העתיד ,בקיץ הזה אלבש לבן אני נחושה בדעתי למצוא את האחד. .
אני זוכרת שהדיאלוג הזה תפס אותי בהפתעה מעולם לא חשבתי על החתונה שלי. לא הייתי מהילדות שיודעות כבר מגיל חמש איך תראה שמלת הכלה שלהן ומתכננות את האירוע לפרטי פרטים. פתאום הבנתי שחלום החתונה הלבנה הוא חלום בר השגה נטוע ברגליו במציאות. למרות שלפעמים בסבך הדייטים ומערכות יחסים כושלות יותר או פחות הוא נראה בלתי אפשרי.

הסיטואציה הייתה חצי סוראליסטית, קרני שמש מלטפות, נשברות בצבעי קשת דרך צמרות העצים ונוחתות מעדנות על שערות ראשנו , האי הירוק בו ישבנו , תנועת הנדנדה עולה ויורדת .. בועה של קסם ילדי בתוך העיר הגדולה. סוג של רגע מכונן בו מפציעה הבנה שמתחיל תהליך הפרדות מעולם הנעורים ומבשילים ניצני התבגרות המאפשרים להתחיל לצעוד בשביל לקראת השלב הבא בחיים.

משהו בתודעה הקולקטיבית שלנו מחבר את חודש יוני עם הצבע הלבן , עם ניצני קיץ  והתחלות של אהבה זה אולי החודש הרומנטי ביותר בשנה ואני מכירה לא מעט אנשים שהתחתנו ביוני (אחת מהם אפילו באופן אישי מאד 🙂 ) התחלה של ימות הקיץ , הימים ארוכים , הים הופך למקום מפלט מהטמפרטורות הלוהטות ואינספור שקיעות אדומות נראות בשמים.

לטובת כל הלובן המתוק הזה אתגרו אותנו החודש בפרויקט כחומר ביד הבלוגר בחומר גלם צחור ומתוק מדי הרי הוא השוקולד הלבן. כשהייתי ילדה זה היה סוג השוקולד האהוב עלי מכל , כזה שאני לא יכולה לעמוד בפניו ותמיד יש לי עבורו מקום בבטן. כשגדלתי החך שלי השתנה והיום אני חובבת בעיקר שוקולד מריר מהזן המר במיוחד אבל הלב משאיר תמיד פינה לאהבות ראשונות וסנטימנטליות.

חשבתי איך אני מחברת במתכון אחד את העבר וההווה מתיקות מול מרירות. החיבור הזה בא לידי ביטוי בביס שבו רצף טעמים הנותן תמונה מדויקת  של ראית העולם שלי כפי שהייתה   פעם ביקום הנוסטלגי – מתיקות תמימה וילדותית והפכה למתיקות מרירה, חריפה.
כפית נכנסת לתוך גבעת המוס הלבנה האוורירית, פסגת געגועים לרכות של הילדות , למוגנות צמר גפן מפני העולם ואז מגיעה לתחתית הצנצנת ומצטרף טעם דומיננטי של קפה המר המושך את הטעם לעולם שנראה דרך המשקפיים שך היום בוגרות, מעט שרוטות ומשומשות.

IMG_2038

כפית במוס שוקולד לבן

מוס שוקולד לבן בקרמל אספרסו עם נגיעות צ'ילי ואגוזי מקדמיה.

מה צריך:

למוס:

שתי ביצים מופרדות לחלמונים וחלבונים
200 גרם שוקולד לבן משובח
גרגרי וניל / תמצית וניל איכותית
קורט מלח
שמנת מתוקה
שתי כפות שטוחות סוכר

מה עושים:

  1. בקערה טורפים שני חלמונים + כף סוכר + וניל + מלח לקציפה אוורירית בצבע לימוני בהיר.
  2. ממסים את השוקולד הלבן בבן מרי (אמבט אדים) , רצוי לחתוך את השוקולד לקוביות זה עוזר להמסה אחידה.
  3. לתערובת החלמונים נוסיף שליש מתערובת השוקולד הלבן המומס לצורך השוואת טמפרטורות ונערבב במרץ. נוסיף את שאר תערובת השוקולד לתערובת החלמונים, נטרוף ונחזיר לבן מרי לדקה בערך על אש קטנה תוך כדי טריפה נמרצת. נשאיר את התערובת להצטנן על השיש ונתפנה להקציף חלבונים.
  4. מניחים את החלבונים בקערת המיקסר ומתחילים לערבל במהירות גבוהה כשמתחיל להתקבל קצף מוסיפים כף סוכר. מקציפים עד להיווצרות קצף בצורת גבעות רכות.
  5. מקפלים את קצף החלבונים לתוך קערת החלמונים והשוקולד הלבן. כל פעם מוסיפים שליש מתערובת החלבונים ומקפלים עד להטמעה.
  6. מקציפים שמנת מתוקה ללא הוספת סוכר (תערובת השוקולד הלבן מתוקה מספיק) עד לקצף רך ויציב.
  7. מקפלים לתוך המוס את השמנת ומצננים היטב.

 

קרמל אספרסו:

מה צריך :

חצי כוס סוכר

מנה של אספרסו ארוך

חצי כוס מים פחות שתי כפות

מלח ומעט צ'ילי טחון

מה עושים :

בסיר על להבה גדולה מערבבים סוכר ומים עד להיווצרות סירופ סוכר . בערך עשר דקות עד שהתערובת מתחילה להתעבות.

מוסיפים אספרסו לסיר וכן את המלח והצ'ילי וממשיכים לבשל עד שמקבלים מרקם סירופי קרמלי.

שוקולד לבן מקורמל:

מאז שראיתי בבלוג ,"בצק אלים" את המתכון להכנת שוקולד לבן מקורמל נפשי לא נחה הייתי חייבת למצוא את הזמן להכין כזה והיש יותר הולם מחודש השוקולד הלבן במנטקה כדי להתנסות במתכון ? מצרפת קישור למתכון ואוסיף גם כמה מילים מניסיוני.

מה צריך:

300 גרם שוקולד לבן
כף וחצי שמן צמחי

מה עושים:

מניחים בתוך תבנית פיירקס את טבלאות השוקולד יוצקים מעל את השמן ומכניסים לתנור על טמפרטורה של כ – 120 מעלות. אני החלטתי להתחכם ולעבוד בחום של 110 מעלות כדי למנוע מצב שאני שורפת את השוקולד הלבן. יתכן שבגלל זה הכנת השוקולד הלבן המקורמל לקחה לי נצח קטן של למעלה משעתיים בעוד שבמתכון מבצק אלים נראה היה שמדובר בסה"כ בשישה מחזורי ערבול. יש מצב שהוצאתי את השוקולד הלבן מהתנור כשהוא מקורמל לייט כי פשוט אפסה סבלנותי. בכל מקרה זאת תוספת נחמדה המדגישה את טעמי השוקולד הלבן ואם אתם אנשים סבלניים שווה  לנסות. כל מה שצריך זה לערבב מדי עשר דקות – להוציא את הפיירקס מהתנור לערבב ולהכניס שוב לעשר דקות עד לקבלת עיסת שוקולד בצבע של חמאת בוטנים. אם נראה שהשוקולד מתגבש ופירורי צריך להוסיף עוד כמה טיפות (ממש טיפות ) של שמן צמחי.

IMG_1955

שוקולד לבן מקורמל לאחר שהצטנן והתגבש

השלב האחרון לקלות מעט אגוזי מקדמיה על מחבת ברזל ללא שמן עד להשחמה קלה. לרסק את האגוזים לחתיכות קטנטנות – האגוז חיוני לאיזון המתיקות הרבה של השוקולד הלבן.

זהו כל השלבים מוכנים להרכבה וככה עושים :

  • חותכים את השוקולד המקורמל לחתיכות קטנות ומערבלים עם תערובת המוס הלבן. בעקרון לא חייבים להכין את השוקולד המקורמל  התוספת שלו למוס היא בגזרת המרקמים, תוספת של חתיכות נגיסות של שוקולד בגוון קרמלי לתוך מרקם המוס הענני יוצר קונטרס חמוד בפה.  מאידך מוסיף מתיקות למוס המתוק גם כך. לכו עם הלב והסבלנות שלכם אפשר בהחלט להשאיר את המוס נקי בלי חתיכות שוקולד זה לבחירתכם וטעמכם האישי.
  • מזלפים את המוס לתוך כלי יפה
  • מוסיפים בכפית את סירופ הקרמל אספרסו הוא שוקע לאיטו במערבולת שחרחרה לתחתית הכלי וזה בסדר גמור.
  • מפזרים למעלה אגוזי מקדמיה קצוצים
  • מזלפים עוד טיפונת קרמל אספרסו
  • מצננים היטב לפני ההגשה
  • מגישים עם המון המון סודה / מים. מדובר בפינוק מתוק במיוחד.

    IMG_2007

    מוס שוקולד לבן מוכן להגשה

רצוי להגיש את המוס בכלי זכוכית שקופים ככה שיראו את הניגוד בין השכבה השחורה של האספרסו קרמל לשכבה הלבנה של מוס השוקולד.
ממליצה גם להשתמש בכלים קטנים יחסית המוס אוורירי אך מתוק לכן מספיקה מנה מתונה.
תוספת הצ'ילי לקרמל אספרסו היא נהדרת ועושה הבדל. אפשר כמובן להשמיט אותה אבל אני ממליצה להוסיף צ'ילי בזהירות.

IMG_1969

כדאי ומומלץ להכנס ללינק המצורף לראות את שאר המתכונים המושלמים והמפתים שפרסמו שאר חברי הכה מוכשרים לפרויקט

©

 

 

 

 

