נודלס מוקפץ ברוטב חלב קוקוס וקארי אדום עם נתחי עגל

אי שם באביב 2004 כשהמיילדת הנהדרת שלי שלפה ממני את הגסטרונום, יצא אל אוויר העולם תינוק מושלם, עגול ובלי קמט אחד. מבט זריז , מבחן אפגר וקול תרועה היי יש לו  עיניים מלוכסנות. הייתי מצרפת לכם תמונה, אבל  כל האפיזודה התרחשה טרום עידן הסמארטפונים, מאז החלפנו שלושה מחשבים והתמונות הללו נמצאות איפשהו בלימבו הממוחשב הזה.

המיילדת התבוננה בתמיהה בתינוק המלוכסן וגם את האבא של קלטתי מנסה לחשב אחרונה את נקודת ההיווצרות של העולל אולי זה קרה עת היינו בתאילנד ואיכשהו התערבבו לנו שם השורשים.

מאז עברו שנים , העיניים נותרו טיפונת מלוכסנות ,חתוליות מזכירות במידת מה את עינייה של  אימא שלו (כמו גם שאר האברים שלו) אבל הזיקה האסיאתית נותרה בעיינה. ההעדפה הקולינרית של הגסטרונום יצוקה בחוזקה בטעמי מזרח אסיה וגם הלב האומנותי נודד למחוזות המנגה והאנימה.

עייני הגסטרונום כיום

עייני הגסטרונום כיום

כל זמן מה הגסטרונום טורח לוודא שעודני זוכרת את התוכנית שלו לעזוב את הבית בגיל שש עשרה  ולעבור להתגורר  ביפן כדי ללמוד להיות סמוראי. (בפה : בארור , סע,  בטח, אנחנו נתמוך בך , מה שתרצה …. בלב :  על גופתי המתה, נראה לך , איך אשרוד בלעדייך). בנתיים פה, במזרח התיכון , עד שיעבור לארץ המובטחת ,אני מנסה להשביע את רעבונו לטעמים הרחוקים.

היום על הפרק קבלו אותן במחיאות כפיים (שוב )  אטריות מוקפצות. אבל היי רגע, רק לא מזמן פורסם פה מתכון למוקפץ אני חשה מרומה האם מדובר במחזור חומרים , בעייפות החומר ? אז לא, הנה היא צפירת ההרגעה. זו ממש לא אותה הגברת בשינוי אדרת, אלא אדרת חדשה, בטעמים שונים  ומרכיבים אחרים מלבד אהממ האטריות.

מוקפץ

מוקפץ

מה צריך:

חצי קילו נתחי עגל ברצועות

חבילה של נודלס – אטריות ביצים – 400 גרם (אני השתמשתי רק ב – 300 גרם)

שני פלפלים  אדום  חתוך לרצועות

פלפל כתום חתוך לרצועות

שליש כרוב ירוק חתוך לרצועות

שליש כרוב אדום חתוך לרצועות או גזר חתוך לרצועות דקיקות מאד.

סנטימטר שורש ג'ינג'ר טרי קצוץ

שתי שיני שום קצוצות

בצל ירוק

כוסברה קצוצה

פחית מי קוקוס / קרם קוקוס

מעט ממי מבישול הנודלס

כף ממרח קארי אדום

שלוש כפות סויה

שתי כפות מירין

כף רוטב צ'ילי מתוק חריף

רבע כפית סוכר חום

קורט מלח

שתיים שלוש טיפות שמן שומשום (אפשר גם לוותר )

זהו ממר ח קארי האדום שהשתמשתי בו ניתן לרכוש בחנויות המתמחות וגם בטיב טעם כבר מצאתי אותו

זהו ממרח קארי אדום שהשתמשתי בו ניתן לרכוש בחנויות המתמחות וגם בטיב טעם כבר מצאתי אותו

מה עושים :

דבר ראשון – עושים את כל ההכנות ומסדרים יפה ליד הכיריים. כמו בכל מנה תאילנדית,מדובר בבישול שדורש זריזות והכנה מראש. כל המרכיבים צריכים להיות זמינים ובהישג יד כי שיטת העבודה היא מהירה וללא עיכובים.

מכינים את נתחי העגל. חותכים את הרצועות לכל עובי שתחפצו בו. רצוי לא רצועות דקות מדי, כדי שלא יתייבשו. מכינים צלחת ריקה שאליה נוכל להוציא את הנתחים.

חותכים לרצועות את הירקות וקוצצים את הג'ינג'ר.

מסדרים את הרטבים והתבלינים על יד הווק.

את הבצל הירוק והכוסברה ניתן לקצוץ ולשמור יחדיו בכלי אחד.

הכל בהישג יד

הכל בהישג יד

מכינים את הנודלס – שומרים כוס ממי הבישול שאותם ממליחים מבעוד מועד. רצוי לבשל את הנודלס כדקה פחות ממה שצריך. הנודלס ימשיכו להתבשל גם ברוטב. מסננים את הנודלס ומערבבים עם טיפונת שמן כדי שלא ידבקו זה לזה.

ואז לעבודה..

מלהיטים שתי כפות שמן בווק. מכניסים את נתחי העגל ומטגנים דקה מכל צד שיהיו צרובים יפה. מוציאים את הנתחים מהווק לצלחת ריקה.

נתחי עגל אחרי שנצרבו ממתינים לתורם בצלחת

נתחי עגל אחרי שנצרבו ממתינים לתורם בצלחת

ניתן להוסיף עוד טיפונת שמן לווק. מכניסים את רצועות הפלפל לווק, עליהם זורים סוכר חום ומקפיצים כדקותיים, אם המחבת יבשה ואין בה כלל  נוזלים, ניתן להוסיף כף או שתיים ממי בישול הנודלס.

לאחר מכן מוסיפים את הכרוב הירוק והסגול או את הגזר ואת שורש הג'ינג'ר הקצוץ מקפיצים יחדיו מעט , מוסיפים עוד כף שתיים ממי הבישול. מוסיפים פחית מי קוקוס, קארי אדום , סויה, מירין, צ'ילי מתוק , שום כתוש וטיפונת מלח מערבבים ונותנים לכל הטעמים להתחבר כדקה. לאחר כדקה מנמיכים את הלהבה, אם נראה שחסרים נוזלים מוסיפים קצת ממי הבישול של הנודלס.

רוטב קארי אדום וחלב קוקוס

רוטב קארי אדום וחלב קוקוס

מחזירים את נתחוני העגל לתוך הרוטב ומבשלים יחדיו כשתיים שלוש דקות עד שהנתחים מוכנים ועסיסיים (טיפונת אדמדמים בפנים) מוסיפים את האטריות ומניחים לכל הטוב הזה,להתבשל יחדיו עוד דקה.

 מערבבים היטב בעזרת שתי כפות על מנת שכל האטריות תהיינה מצופות ברוטב ומכבים את האש. מי שאוהב יוסיף כעת כמה טיפות שמן שומשום וגם את הבצל הירוק הקצוץ והכוסברה.

מוכן ומזומן

מוכן ומזומן

המנה פיקנטית, עדינה, מי שאוהב יותר חריף יגדיל את כמות הקארי האדום אבל בזהירות הממרח הזה ממש חריף 🙂 .

המנה של הגסטרונום מוכנה ללכת לבית הספר

המנה של הגסטרונום מוכנה ללכת לבית הספר

©