אוכל משמח לבב אנוש (וגם אלכוהול)

המשפחה שלי שמורכבת בערך משניים וחצי אנשים לא נוטה להפגש הרבה. כל אחד מסיבותיו הוא, אבא שלי מנסה לשבור שיא גינס בהחתמת דרכונים.אח שלי חושב שהוא גר באוסטרליה. סבתא שלי תלויה בנווד (=אבא שלי= הבן שלה) וגם היא כבר לא פרגית (חמסה עליה נראית צעירה יותר ממני) ואני סתם התייאשתי מכולם.אבל לאור חגיגות יום ההולדת ה – 86 שלה התרגש עלי רגש משפחתי,החלטתי להזמין את כל אלו וגם את הדודה המאומצת שלנו לארוחת צהריים.בישול אצלי מתחיל בקונספט אני מרכיבה תפריט אירוח לפי רעיון מרכזי.הפעם התחשק לי אוכל ביתי חצי חורפי (אולי מישהו יבין את הרמז בממלכת העננים ויביא את החורף) אמנם עברו בראשי אי אילו הרהורי חרטה בעיקר כשעברתי אתמול בטיב טעם (מאמר מוסגר טיב טעם רמת החייל ביום שישי שתיים בצהריים זה אזור אסון צפיפות שאין דומה לה,ערכתי לעצמי תרגולת תמרונים יוצאת מגדר הרגיל הייתי על הסף להרשם לפורמולה 1 של עגלות הסופר) ליד דלפק הדגים המופלא שלהם ראיתי סקלופים שמנמנים,לבנים,צחורים המחכים בסבלנות שמישהו יקנה אותם ויחרוך אותם במחבת.נפנפתי את מחשבות הכפירה וחזרתי לרעיון המקורי אוכל מהבית כזה מן אוכל שמתגעגעים אליו כשנמצאים בחו"ל. מהסוג שמזכיר סבתא אוכל עוטף ומנחם.בסופו של יום אחרי שכל האורחים הלכו הביתה,הכלים ספונים היטב במדיח ובארונות. הכל מבהיק ומנצנץ כאילו לא העברתי שעות רבות במטבח ביומיים האחרונים, אני יכולה רק לשמוח על הקונספט שנבחר כי יש משהו בסוג כזה של אוכל פשוט טעים ומלא בטעמים שגורם לסועדים לעמוד פחות על המשמר,לזנוח לרגע את מסיכות היום יום ,להפתח ולשתף פעולה עם האוירה הביתית המשפחתית. על הארוחה שרתה אוירה נעימה,מפויסת.מאז שאימי נפטרה יש אצלנו רבדים של כעסים בעיקר נסתרים ולא גלויים בכל מיני הרכבים משפחתיים הפעם חשתי פחות בקיומם,אולי כי הזמן חולף והוא משאיר מקום ליותר געגוע וחסרון ופחות לכעס.אולי כי מבינים שהמצב הזה כאן להשאר ואולי כי לפעמים פשוט אין כוחות יותר לכעוס.אם כבר מבשלים ביתי אז גם פותחים את הבית באמת מהלב ואל הלב.באמתחתי היום שלושה מתכונים של מנות ראשונות. התכנון המקורי היה מנה ראשונה אחת ולאחריה מרק אבל מכיוון שהפולניה שבי צצה בכל מיני רגעים ומציקה על הכתף השמאלית הרגשתי שאיני יכולה להסתפק במנה ראשונה אחת וצירפתי אליה עוד שתיים כך שבסופו של דבר היו לי שלוש מנות ראשונות ומרק. המתכונים הינם האינטרפטציה הפרטית שלי לאחר שקראתי לא מעט מתכונים מברשת לביצוע כל מנה (מלבד לסלט השעועית שהוא מבוסס זכרון על מנת פתיחה איטלקית מותאמת לחומרי גלם מקומיים).

כבד קצוץ קלאסי אבל עם טוויסט

מה צריך:
חצי קילו כבד עוף נקי – אני חוצה כל אונה לשתיים ומרחיקה עם סכין את כל הגידים והשומן למפונקים תבקשו מהקצב שיעשה עבורכם את הניקיון היסודי.
ביצה קשה – אחת או שתיים לפי טעם אישי
ארבעה בצלים קצוצים
מלח
פלפל שחור גרוס
שני שלוקים של ייגר דבש (הבטחתי טוויסט לא ?)
איך עושים :
מטגנים את הבצלים הקצוצים בשלוש כפות שמן
מוסיפים למחבת הרוחשת רבע כפית סוכר חום ומעט מלח ופלפל שחור
מטגנים על אש קטנה לפחות עשרים דקות לא לשכוח את הבצלים על האש לערבב אחת לכמה דקות  ולדאוג לשלומם.
במחבת בה טיגנו את הבצלים לטגן את הכבדים
לזרות מעט מלח גס ופלפל שחור
דקה לפני סוף ההבישול להוסיף את שלוק ייגר דבש
* חשוב! לא להרוג את הכבדים לטגן אותם דקות ספורות מכל צד כדי שישארו נימוחים וורדרדים מבפנים
כשהכבדים מוכנים להניח אותם על קרש חיתוך להוסיף שלושת רבעי מכמות הבצל המטוגן ואת הביצים הקשות ולקצוץ היטב עם סכין תוך איחוד כל החומרים – אני השארתי חתיכות גסות ונגיסות כל אחד שיקצוץ עד שיקבל את המרקם המועדף עליו.
אני הגשתי את המנה על פרוסות של לחם כפרי על כל פרוסה הנחתי תלולית כבד קצוץ ועליה מעט בצל מטוגן וזריתי מלח גס

פנקייק קישואים

היו לי קישואים לא היה לי מה לעשות איתם הם פשוט קרצו לי מהמקרר אז שלפתי אותם ועשיתי לביבות ((אבל יצאו לי פנקייקים) חיסול- חיסלתי כל מיני שאריות של כל מיני דברים)
מה צריך:
ארבעה קישואים
ביצה אחת
חצי כוס קמח תופח
שלוש כפות ריוויון
חמישים גרם גבינה מלוחה רכה
חופן נאה של עירית קצוצה
1 כף תבלין שום
פלפל שחור
איך עושים:
לקלוף את הקישואים, לחתוך לטבעות ולרסק במעבד מזון – יצאה לי מחית ירוקה חיוורת של קישואים
את המחית לשים בקערה ולהוסיף את כל החומרים. לאחד את העיסה שיוצאת במרקם של טיפה יותר סמיך מפנקייק אבל עדין דליל למדי. נתתי לכל זה לנח כחצי שעה על השיש.
במחבת קרמית לחמם מעט מעט שמן זית וליצור תלוליות עם כף אני שמתי שתי כפות לא גדושות לכל עיגול. לטגן בהתחלה לחצי דקה על אש גבוהה להנמיך אש ולכסות אחרי שלוש ארבע דקות להפוך ואחרי ארבע עד חמש דקות להוציא את הלביבה מהמחבת
מהכמות הזאת יצאה לי כמות של כ – 11 לביבות בינוניות.
את הלביבות הגשתי עם רוטב מופלא שמקפיץ את טעמן של הפנקייקים פלאים ובעצם עושה את כל המנה.
הרוטב על בסיס קרם פרש אליו הוספתי מעט מיץ לימון , מלח, פלפל, עירית קצוצה ושום כתוש
הכי יפה לסדר על צלחת הגשה את הפנקייקים בעיגול ולבמרכז לשים כלי על הרוטב

סלט שעועית לבנה

מה צריך :
שעועית לבנה יבשה שרויה למשך 24 שעות במים (מומלץ להחליף את מי ההשרייה מספר פעמים)
בצל סגול קצוץ
פטרוזיליה חצי צרור לפחות קצוצה היטב
שתי כפות רוטב לימון ושמ"ז של ג'ימי אוליבר (חמש כפות שמן זית , שתי כפות מיץ לימון , כפית מחוקה מלח- אני שמה פחות כי זה המון לטעמי, כפית מחוקה פלפל שחור – אם הוא גרוס לשים פחות)
איך עושים
מבשלים את השעועית בהמון המון מים משהו כמו שעתיים לפחות עד שהשעועית רכה. רק אחרי שהשעועית רכה להוסיף מלח למים ולהשאיר כעשר דקות על האש.
לסנן את השעועית. להעביר לקערת הגשה את השעועית ולהוסיף לה את הפטרוזיליה והבצל לערבב עם שתיים עד שלוש כפות רוטב. רצוי להכין את הסלט כמה שעות לפני הארוחה כדי שהטעמים יתאחדו היטב.
מרק עגבניות מופלא ,עוף בבירה על מצע אורז,סופריטו ועוגת באונטי חתמו את האירוע. מפלס האלכוהול היה מכובד למדי וכדי שלא ישארו ממש רעבים היה גם סורבה ואספרסו. האורחים שלי אכלו וברחו כי יש להם קוצים במקום שמשתמשים בו לישיבה האבא של הילדים שלי צוחק עלי שהמשפחה שלי הכי בעד זרם ה – slow food אבל מתייחסת אליו כאל – fast food
באים – אוכלים – הולכים. אנחנו רק התחלנו את הארוחה מה עם הפירות , פיצוחים, העוגיות? . בשביל הסעודות הארוכות יש את הצד של האיש וחברים. המשפחה שלי עשתה את שלה בזה שהיא באה אי אפשר לצפות מהם גם לשבת איתנו יותר ממה שצריך.
