עוגיות חלבה וקשיו מסוכר ללא גלוטן

איך מתכון נולד ? יש המון תשובות לשאלה הזאת. כל פעם בהתאם לנסיבות הפעם המתכון הזה נולד מתוך חומר הגלם. ממרח חלבה שנרכש בכמות גדולה מדי לצרכי הבית עמד לו מיותם במזווה. בעודי בשוטטות שישי החביבה עלי ,חשבתי מה לשדך לו מתוך המלאי הביתי. היה לי חשוב  למצוא מתכון פשוט לעוגיות בלי גלוטן כזה שלא מכיל כל מיני תוספים שידרשו ממני ביקור בחנות הטבע הרחוקה מביתי. במקרר אני מחזיקה תמיד קמח קונדיטור – קמח קונדיטור הוא הקמח שנמכר בסופרים עבור חולי צליאק והוא מסובסד. במקביל שדרגתי את מזווה הצליאק שלי גם בקמח טפיוקה שרכשתי בזמנו בעדן מרקט שמחזיקים מדף מכובד למדי של מוצרים נטולי גלוטן. נזכרתי שיש לי גם קשיו מסוכר ללא קמח.

"הערת ביניים גיליתי את חברת חטיפי יעקובי ברמת גן על רחוב ז'בוטינסקי (54) בואכה ביאליק יש להם חנות ענקית שמוכרת מכל טוב הארץ חטיפים , תבלינים , רטבים , חמוצים ממש מכל וכל מסתבר שיש להם הרבה פיצוחים ומוצרים נטולי גלוטן במחירים מאד נוחים".

החלטתי לערבב כמה חומרים ולראות מה ייצא. מדובר במתכון התנסות במטבח המעבדה של ביתי לכן הכמות יחסית קטנה גם של חומרי הגלם וגם של התוצרים (יצאו לי בערך עשרים עוגיות כמו שבתמונה ).

עוגיה מוכנה

עוגיה מוכנה

מה צריך:

3/4 כוס ממרח חלבה

1 ביצה

30 גרם חמאה רכה

1/2 כוס קשיו מסוכר (אפשר להחליף בכל סוג אגוז שרוצים) גרוס

1/2 כוס קמח טפיוקה

1/2 – 3/4 כוס קמח קונדיטור

קורט מלח (לא להשמיט)

50 גרם אבקת סוכר בקערה נפרדת

תנור מחומם מראש כעשר דקות לחום של 180 מעלות

מה עושים :

בקערה מניחים ממרח חלבה ,ביצה ,חמאה ומערבבים היטב עד שנוצר ממרח אחיד.

חומרים

ככה נראית תערובת מעורבבת היטב

ככה נראית תערובת מעורבבת היטב

מוסיפים את האגוזים הגרוסים ומערבבים היטב

הוספת קשיו לתערובת

מוסיפים חצי כוס קמח טפיוקה

מוסיפים חצי כוס קמח קונדיטור ומערבבים היטב עד שכל הקמח נטמע היטב בתערובת בודקים את הבצק שנוצר אם הוא מאד רטוב ודביק מוסיפים עוד קמח מקסימום עוד רבע כוס נוספת. אם ניתן כבר ליצור כדורים דיינו.

קמחים ללא גלוטן

קמחים ללא גלוטן

מוכן לעבודה

צובטת עיגולי בצק ומגלגלת

צובטת עיגולי בצק ומגלגלת

מגלגלים את הכדורים שנוצרו באבקת סוכר ומניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה במרחק נאה זו מזו העוגיות מתפשטות באפיה.

מתגלגלות

בתבנית

בתבנית

אפיה:

אופים את העוגיות בחום של 180 מעלות כרבע שעה.

מוציאים מורידים את חום התנור ל – 150 מעלות, נותנים לתנור לעבוד מספר דקות עם דלת מעט פתוחה כדי להוריד את הטמפרטורה,מכניסים שוב את העוגיות לעוד כרבע שעה.

מוכנות בתבנית

העוגיות יוצאות פריכות וקראנצ'יות מי שאוהב עוגיות יותר רכות יכול להסתפק באפיה הראשונה.

תובנות לאחר מעשה. העוגיות יצאו יפות ,יציבות ולא מתפוררות. לטעמי האישי הן מתוקות מאד על אף שאין בהן סוכר מלבד אבקת הסוכר לגלגול. אנחנו משפחה שלא חובבות טעמים מאד מתוקים על כן בפעם הבאה אכין אותן עם קשיו קלוי מלוח או בוטנים קלויים מלוחים אני חושבת שהשילוב מאד יחמיא לטעמה של החלבה.

הייתי מוסיפה גם חצי כפית אבקת סודה לשתיה לאוורר קצת את המרקם.

אני חושבת שגם מעט קינמון יכול להוסיף פה עוקץ חביב.

אני מעריכה שאפשר להגדיל את כמות האגוזים ולהפחית את כמות הקמח אבל אז הייתי אופה על חום נמוך לפרק כל זמן האפייה (160 מעלות ). כשהן מוכנות הן מזהיבות קלות ונוצרת שכבת סוכר דקיקה ומתפצחת בזכות הגלגול באבקת הסוכר (בונוס זאת דוגמת השבילים המהממת).

בקופסה

יאם יאם לצד כוס קפה /תה

אה ופרט חשוב ומהותי לחובבי החלבה מי שלא אוהב חלבה אהממ שיאפה עוגיות אחרות, הטעם דומיננטי למדי.

©

