נוגטיות – עוגיות שוקולד וממרח נוגט

רבותיי תמיד אמרו שההיסטוריה חוזרת נכון ? אז הנה ,דקה לפני תחילת שנת הלימודים הנוכחית חזרה ההיסטוריה לדפוק על דלתות ביתי בדמות אביב העמים – החזית לשחרור הגסטרונום. הגסטרונום כראוי לילד שעולה לכיתה ד' נלחם על חירותו לחזור הביתה מבית הספר ולא ללכת לצהרון. ניסיתי לעמוד בפרץ  מול האבא של.. ששימש כפלוגה מסייעת / דוברות (כאילו שהגסטרונום זקוק לדובר) לעולל. ואני , אני עמדתי בגאון מול הצונאמי הזה של ההתבגרות והצלחתי לשכנע את האבא של.. במתק שפתיים שבתחילת השנה יש המון חופשות ושווה לנו רק בגלל (בזכות…) הימים הללו להישאר רשומים לצהרון. הצלחתי לשכנע אותו בכך שלפחות לחציון הראשון הרעיון אינו מופרך. או אז כשכבר הייתי מבסוטה עליי, היקום כולו ( בדמות הצהרוניסטית החביבה עלי ) התהפך עלי,בעת שקיבלתי טלפון חד משמעי. בקול מותש ובנימה מתנצלת אמרה לי, האישה הנחמדה בתבל ,שנראה לה שהקשר בינה לבין ילדי כיתה ג' ,בואכה ד' בהתהוות, מיצה את עצמו ואנא שנדאג לסידור אחר. בתוכי ידעתי שזה לגמרי התרחיש ההגיוני , אבל האימא שבי ,זאת שלא רוצה לראות את ילדיה גדלים ונשמטים להם ביקשה עוד קצת. כך הגסטרונום, זכה במלחמת השחרור ואילו אני זכיתי במנה נוספת של נקיפות מצפון על כך שאני לא אהיה שם כל צהריים לקבל את פניו עם ארוחה חמה וחיוך.

בפרספקטיבה של חודש לתוך שנת הלימודים אני יכולה לומר שהגסטרונום ממסתדר נהדר ונהנה להפליא מהחירות להגיע לבית ריק ואילו אני נהנית להשקיף בו מרחוק ,מגלה כל פעם עוד נדבך קטן של יכולת, עצמאות והפעלת שיקול דעת. נקיפות המצפון מאידך ממשיכות לפעפע ואת ההדהוד הבלתי פוסק שלהן , אני משקיטה בהכנת ארוחות טעימות ומזינות היישר לחמגשית נאה שתחכה לו במקרר כל צהריים. סיבוב קטן של חמגשית במיקרו ופתרנו גם את ענין התזונה. נשאר רק הצורך הבלתי פוסק שלי לפנק. חשבתי לי איך לפנק בשלט רחוק. התחלתי בפירות –  מדי ערב אני מכינה מבעוד מועד  מכינה צלחת של פירות חתוכים שתהיה לקינוח. אבל רוחי נפלה , זה לא הספיק לי למירוק המצפון.  בשביל לטפל בנקיפות המצפון היה לי  ברור שרק דברי מתיקה ימרקו את המצפון המשתולל ובסיומה של כל ארוחה מחכה לו קינוח לסיום סיומת מושלמת.  היום כשהוא יבוא הביתה תחכה לו צנצנת עוגיות שוקולד נוגט רכות וספוגיות בדיוק לטעמו.

מה צריך :

חצי חבילה של ממרח שוקולד נוגט השחר

מאה גרם שוקולד מריר – רצוי מקסימום שבמקסימום 60% מוצקי קקאו ואפשר גם פחות.

שתי כפות שמנת מתוקה

25 גרם חמאה רכה

שתי ביצים

תמצית וניל

כוס וחצי קמח רגיל

קורט מלח

כפית סודה לשתיה

50 גרם אבקת סוכר – לגלגול העוגיות

כל חומרי הגלם יחדיו

כל חומרי הגלם יחדיו

מה עושים :

במיקרו ממיסים שוקולד מריר ושתי כפות שמנת מתוקה כחצי דקה ומאחדים היטב לממרח אחיד. לממרח השוקולד מוסיפים את מחצית ממרח נוגט השחר, כפית תמצית הוניל (המשובחת) , שתי ביצים , וחמאה רכה. מערבבים באסרטיביות עד  ליצירת תערובת הומוגנית וחלקה.

20131007_145229

כל החומרים בקערה

כל החומרים בקערה

ערבוב נמרץ , התערובת הופכת לחלקה ונוצצת

ערבוב נמרץ , התערובת הופכת לחלקה ונוצצת

לתערובת הנוצצת מוסיפים מלח, סודה לשתיה וכוס קמח מטמיעים את כל הקמח בתערובת ומוסיפים עוד כמחצית כוס קמח. מטמיעים גם אותה היטב בתערובת . מכסים את הקערה בניילון נצמד ושולחים אותה לנח בקירור מינימום חצי שעה.

התערובת לאחר הוספת החומרים היבשים רגע לפני קירור

התערובת לאחר הוספת החומרים היבשים רגע לפני קירור

מחממים את התנור ל – 180 מעלות.

מכינים תבנית עם נייר אפיה

מכינים קערה עם אבקת סוכר

מוציאים את התערובת וקורצים כמות של כפית, את התערובת בעזרת אצבע מזליגים לקערה עם אבקת הסוכר ובעזרת אצבע מעט מאובקת באבקת סוכר מגלגלים היטב באבקת הסוכר ומגלגלים לכדור בין שתי כפות הידים. מניחים במרחקים גדולים בין הכדורים כיון שהעוגיות מתפשטות ומתרחבות.

התערובת יצאה מהקירור יציבה מעט דביקה אך אפשרית לעבודה.

התערובת יצאה מהקירור יציבה מעט דביקה אך אפשרית לעבודה.

מכניסים את המגש עם הכדורונים היפים לתנור לעשר דקות בדיוק מוציאים.

נחות ומתקררות

נחות ומתקררות

מקררים ומצנצנים (=שמים בצנצנת ). את הצנצנת מחביאים מפני גמדי הבית שמסתערים עליה אחרי שכבר הסתערו על שתי הנגלות שיצאו מהתנור בעודן חמות.

20131007_161839

עוגיות רבותיי עוגיות

עוגיות רבותיי עוגיות

מהכמות הזאת גלגלתי כ – 35 עוגיות. נחתי על זרי הדפנה חמש דקות והראש שלי כבר עובד במחשבה על הקינוח של מחר.

העוגיות - מה שנשאר מהן בכל אופן ממתינות לתורן ומקשטות את פינת האכילה המוכנה לבוא הגסטרונום.

העוגיות – מה שנשאר מהן בכל אופן ממתינות לתורן ומקשטות את פינת האכילה המוכנה לבוא הגסטרונום.

