סלמון ברוטב קארי בוטנים ודבש של משק לין

בישול עבורי הוא יצירת אומנות המורכבת מסך חומרי הגלם שנבחרו לקשט אותה. חלק גדול מההשראה שלי מגיע ממפגש עם חומרי גלם. מעולם לא מצאתי את עצמי עומדת מול מוצר חדש שטרם פגשתי בו ופחדתי לבשל איתו.
חומרי גלם מוציאים את הצד ההרפתקני שבי ,הנועז . הצד החופשי שלי שמקומו בדרך כלל בדימיון. ככה אני מבשלת ,אינטואיטיבית,שולפת מהמותן. בדרך כלל רעיון למתכון יבוא לי מחומר הגלם ולאו דווקא  ממפגש עם מתכון.המתכונים הכי מוצלחים שלי הם אלו שבאים אליי תוך בהייה במקרר החצי ריק של ימי סוף השבוע וניצול של כל חלקי השאריות הלא אטרקטיביות שלנות בו.
האהבה שלי לחומרי גלם ולהפתעות גרמה לי לחייך באושר כשקיבלתי מייל על מיזם חדש שהתאהבתי בו מהרגע הראשון. חבילת ה – Goodie-Bag , חבילה שמגיעה פעם בחודש ובתוכה הפתעות קולינריות.כל חבילה הרכבה שונה ואין לדעת מה היא תכיל. מה צריכה פודי'ת כמוני יותר ? חבילה שכולה השראה. כל כך שמחתי על היוזמה הזו, מאז שנחשפתי לחבילות האיפור הגלוסי בוקס – חבילות שמכילות מוצרי טיפוח מוקטנים ובגודל רגיל שכל מנויה על השירות מקבלת אחת לחודש בקופסה מהודרת קיויתי שמישהו ירים את הכפפה ויעשה לי חבילה כזאת של מוצרי אוכל.

לפני כשבוע בערך קיבלתי את החבילה של דצמבר ארוזה  בסרט כתום עם נקודות ששבה את ליבי השבוי מלכתחילה. בתוכה יופי של מוצרים (יין, צ'אי, רוטב עגבניות שרי ועוד) .מבין כל המוצרים היה מוצר אחד שתפס את עייני ראשון,היה זה רוטב בוטנים וקארי בדבש של משק לין.קיבלנו צנצנת של כ – 106 מילילטר של רוטב סמיך ומרוכז . הצצתי בגב האריזה וראיתי שהמוצר עשוי ללא חומרים משמרים וכל מיני דברים לא מזוהים במרכיביו. יש בו כמות לא קטנה של קלוריות ונתרן אבל הוא ללא ספק נותן מענה מצוין למי שצריך "לתקתק" ארוחה ולא מעונין להתפשר על איכות. הוא נח לשימוש , מאוזן בטעמיו והמנה שהכנתי ממנו נאכלה באהבה רבה ובמצמוץ שפתיים על ידי הגסטרו ואבא שלו ששדד מהילד כמה נתחי סלמון. אין לי ספק שאני אשמח להחזיק אותו במזווה לשימושי. לשימושכם המתכון שעשיתי בעזרת הרוטב.

"נתחי סלמון ברוטב בוטנים קארי ודבש של משק לין"

#goodiebag

מה צריך:

200 גרם נתחי פילה סלמון טרי חתוכים לקוביות (אפשר גם 300 גרם לאותה כמות רוטב)

מיכל רוטב קארי בוטנים דבש משק לין – מיכל 106 מיליליטר

כף שמן

מלח ים אטלנטי

צ'ילי אדום גרוס

חתיכה של כרישה – מאמצע הכרישה , החלק הירוק + חלק מהלבן

200 גרם עלי תרד נקיים

חתיכה קטנה של פלפל צ'ילי ירוק טרי קצוץ

בצל ירוק קצוץ

חופן קטן של בוטנים – לקצוץ גס

נודלס מבושלים מכל סוג שתבחרו

מה עושים:

#goodiebag

צנצנת רוטב בוטנים וקארי משק לין

בקערה לערבב מחצית מצנצנת הרוטב עם מים באותה כמות (50 מיליליטר) להכניס לקערית את נתחי הסלמון ולערבב להשרות כרבע שעה.

#goodiebag

נתחי סלמון נחים ברוטב

לטגן בכף שמן כרישה עד שמעט מתרככת להוסיף את קוביות הסלמון, מלח אטלנטי ומעט צ'ילי אדום גרוס לפי הטעם. לצרוב את הסלמון דקה מכל צד עד שהנתחים מקבלים צבע יפה. להוציא לצלחת בזהירות את הנתחים בעזרת תרווד על מנת שלא יתפרקו.

להוסיף למחבת פלפל צ'ילי ירוק טרי. לטגן אותו כדקה. להוסיף למחבת תרד לערבב כדקה – שתיים עד שהתרד נהיה סמרטוטי. לשפוך לתוך המחבת את כל שארית  צנצנת הרוטב. למלא מים חמים כמחצית הצנצנת ולשפוך לתוך המחבת (אפשר לשמור מים ממי בישול הנודלס ולהוסיף אותם), להוסיף למחבת את שארית הרוטב מהקערית שנתחי הסלמון שחו בה לפני הטיגון. לתת לרוטב כחצי דקה לבעבע יחד עם שאר המרכיבים ולהוסיף את נתחי הסלמון. דקה בערך של בישול נוסף לכבות את האש.

מגישים את נתחי הסלמון על מצע של נודלס מטפטפים מעל את הרוטב ומקשטים בבצל ירוק קצוץ , בוטנים ואם אוהבים אז גם כוסברה קצוצה.

#goodiebag

הרוטב מתקתק מאד וטעם הקארי עדין ולא דומיננטי. הרוטב מדגיש את טעמי הסלמון ומשבח את טעמו. אם אפשר מציעה להצטייד בסלמון טרי לצורך המתכון ולא בנתחים הקפואים. אני בחרתי להגיש את המנה על מצע של אטריות אורז שחורות. אלו אטריות מהזן הבריא אבל החסרון שלהן הוא בכך שהן דביקות למדי ורצוי לאכול אותן ממש בסמוך למועד ההכנה. הגסטרו ילד פחות אהב אותן. עבורו הייתי מכינה מצע של אטריות סובה שיקבלו באהבה את הרוטב , הירוקים והסלמון. הרוטב יעטוף באהבה גם נודלס ביצים רגיל.

הכנת המתכון כולל הכנת הנודלס אורכת כעשר דקות למטיבי לכת במטבח ורבע שעה למתחילים. עבורי שכבר שנתיים משמשת כמבשלת במשרה מלאה לדיירי הבית (מאז שתמו ימי הצהרון עבור הגסטרו) זה קיצור דרך נפלא לימים עמוסים או לארוחות ערב זריזה וגם סתם שבא להתפנק על אוכל אסיאתי בדקות ספורות.

©

